Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



lördag 19 januari 2013

På väg hem igen

Hejsan alla ni.
Ja nu sitter man på tåget på väg hem igen. Alltså fy farao vad kallt det är idag!! Tror det var -20 som på många andra platser i Sverige idag. Jeans och den kylan går ju inte så bra ihop! Vi har varit och gått lite i stan idag och det är ju tur att det finns så mycket affärer att gå in i för annars hade man ju förfrusit sig totalt! Hade ingen känsel i låren emellanåt..

Så här såg det ut i fina Stockholm idag.

Ha en fin em och kväll, nu ska jag sitta och titta i alla fina kataloger jag fått med mig hem.
Kram Jennie












12 kommentarer:

  1. Det var hemskans kallt att komma hem kan jag säga... Vi tog en långpromenad idag för det såg så fint ut med klarblå himmel och sol, men det bet rejält i kinderna!
    Ha en fin lördagskväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Vad kul att hitta in till dig och din mysiga blogg.
    5-barnsmamma, oj oj, då har du att stå i. Men så härligt med så stor familj.

    På återseende!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan. Kul att du tittade in.
      Ja det är minsann ingen brist på sysslor i det här hemma med stor familj:)
      ha en fin dag.
      Kram

      Radera
  3. Visst är det fint men så kallt!!!
    Skönt att du är hemma igen :)
    Tack för din varma fina hälsning hos mig :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! världens chock för lungorna som nästan fryser till is när man andas in. Det bildades tom små isdroppar i näsan hihi.
      Alltid kul å läsa det du skriver.
      Kram

      Radera
  4. Hej.. Hoppas du haft det bra i storstan .. Det är mysigt i Stockholm ! Ja utbrändhet är inte roligt att hamna i ., det tar tid att komma tillbaka .. De som inte varit där kan nog inte föreställa sig det ..skönt att prata med någon som förstår .. Man får verkligen kämpa .. Speciellt när det gäller försäkringskassan .. Ibland undrar man också vad facket har för roll i denna frågan på mötena ..man har betalat avgift i 30år .. Situationen på förskolorna är ju verkligen illa .. Många barn å lite personal .. Å ingen som gör något ! Man vill. Ju klart jobba .. Men till vilket pris ! Man får avvara de kronorna .. När inte försäkringskassan går med på sjukskrivning fast läkaren kräver det .. Suck ! Bara att kämpa .. Kram Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var bara fint i helgen, skönt att komma iväg och ha lite kul ibland.
      Nä, precis..de som aldrig varit här vet ju inte hur det är.Kram

      Radera
  5. Fina kallbilder över huvudstaden! Som sagt, jeans och kyla går inte ihop... Undrar hur många gånger man har blivit varse det... Hoppas låren har tinat upp!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var tvungen till slut igår kväll och tina upp i en kokhet dusch!! Annars fortsätter jag att frysa så dusch är enda sättet att bli varm på igen:)
      Kram

      Radera
  6. Ett vintrigt Stockholm...härligt!
    Jag bor ju i södra norrland, så här är vi van snön, men faktiskt inte kylan som har varit nu:(
    Det har varit en ovanligt kall o snörik vinter i hela landet hittils tror jag!
    Ha det gott!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det är annan luft uppåt dina trakter, även om det är riktigt kallt så är det på ett annat vis jämfört med här, det blir så rått i luften. Vilken tur du har som bor i härliga Norrland:)
      Kram

      Radera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.