Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



onsdag 9 januari 2013

Nytt till kaffet.

Hej på er.
Nu är man inne i rutinerna igen. Upp kl 06:30 och väcka en son på 15 år som annars inte kommer upp. När han cyklat iväg så är det dax för de små att vakna och äta frukost, vid kl 9 ska de vara hos dagmamman.
Därefter så har jag som rutin eller en skön vana, att antingen gå på långpromenad eller ut å träna (springa,cykla osv) någon timma. Skönt att komma ut och ta hand om sig själv oxå mellan alla måstena som finns.
Detta med att träna och komma ut för sig själv är något som jag inte kommer att tulla på framöver när man börjat jobba! Det är nämligen den enda medicin som jag har mot min utmattningsdepression. Plus att träning alltid funnits i mitt liv. Nä..det gäller att tänka på sig själv i första hand framöver för det finns ingen som tackar en för om man inte skulle göra det!!
 Nog om det nu:) kunde inte låta bli att byta ut min burk där jag har kaffe i när jag såg den här fina. Passar ju ihop med mina andra kakburkar som står på samma bänk.


Nä  nu är migränen på besök igen så ska snabbt ta tablett å lägga mig lite så kanske jag har tur, brukar kunna gå över på någon timma då.

Ha det så bra allihop.
Kramar från mig.


16 kommentarer:

  1. Fy för migrän och utmattningsdeprission... Jag hoppas verkligen att du kommer att krya på dig ordentligt.
    Frisk luft och att röra på sig är viktigt att tillföra vardagen, på nåt sätt i alla fall, det som passar just dig!
    Underbara burkar i härligt våriga färger.
    Stor kram till dig.
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inget vidare något av det. Migrän brukar ju gå över ganska fort, det andra får man ju lite men av som man får dras med resten av livet antar jag. Pastellfärger gillar jag skarpt :)
      Tack snälla du.
      Kram

      Radera
  2. Usch för migrän, hoppas den gav med sig..
    Jag tror att du har rätt, träning mår man bra av och det är dax för mig att komma igång. Om så bara nån powerwalk på 20 min om dan så räcker det säkert.
    Tack för att du påminner!
    Sköt om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy för migrän, det vet ju du med:( Ja all träning är bra bara det är något som du säger:)
      Kram på dig.

      Radera
  3. Vilken fin burk att ha kaffet i. Passar ju perfekt hemma hos dig. Tack för lunchdejten idag och hoppas migränen släpper snart. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm finns på kvantum och fina vita backar oxå om du inte sett det:) alltid gott och trevligt har vi det på luncherna ihop hihi. Migränen började lite innan jag kom till dig..undra varför;(!
      Kram

      Radera
  4. Färger som man blir glad över :) hoppas du mår bättre, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det blir man ju. Ja nu mår jag bättre igen:) Kram

      Radera
  5. Självklart måste man få tid för sej själv!

    SvaraRadera
  6. Ja precis. Det är viktigt men har inte alltid varit en självklarhet för mig:)allt och alla andra har oftast gått före mig själv. Men nu så:) Kram

    SvaraRadera
  7. Man kan nog inte förstå hur det är tt bli drabbad av detta om man inte varit där själv. Tycker du är så klok som inser att du är viktig och att det viktigaste är att du tar hand om dig själv först, så du orkar ta hand om alla andra sen, Vad trevligt att hitta hem till dig!
    Hoppas den dumma migränen har gett sig...

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog så..man vet inte hur det är förrän man själv är där. Tur är väl det:)
      Jo men migränen gav med sig igår bara det att jag vaknade med huvudvärk idag igen..
      Tack för titten.
      Kram

      Radera
  8. Hoppas migränen släppte, jag dras också
    med det så jag vet hur det är. Tur att det
    finns bra medicin. Jättefina burkar alla
    du visar, gillar färgerna.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju tur att det finns hjälp mot det.
      Jag älskar pastell färger, de finns lite överallt här:) särskilt rosa då hihi.
      Kram

      Radera
  9. Krya på dig ..jättefina burkar..lite sommarkänsla
    kram Rosa

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.