Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



måndag 14 januari 2013

Ny vecka påbörjad

God kväll kan man väl säga nu ändå..:)

Då var måndagen avklarad. Jobbet påbörjat idag oxå.
När jag skulle gå hem efter jobbet så skulle jag gå svängen förbi apoteket, liiten omväg, och hämta ut lite medicin till kruppfia.
Gick in och tog lapp och blev expedierad direkt. Börjar rota i väskan efter min plånbok och blev irriterad på mig själv till slut, över denna värdelösa stora väska där man måste tömma ut allt innan man ska hitta det man letar efter..inte såå stor men tillräckligt stor. Iallafall...ingen plånbok i botten av väskan iallafall. Då undrar man ju åter igen var man lagt den, senila jag.! Ringde hem och där låg den ju som tur var. Bara till att traska hemåt utan medicinen... Hon är lite piggare idag och inte så hög feber heller.

Visst inte riktigt vad jag skulle ta för bilder och visa idag men Bella donnan ville gärna ställa upp som modell. Ni ser väl att hon är av kunglig härkomst:0 de båda raserna som hon har i sig härstammar faktiskt från kungligheter lång tid tillbaka hi hi.
Ville visa de här möblerna som är arvegods och som min man inte tycker om. Jag tycker det är så fin form på dom, tyget kan man ju alltid byta ut sa jag till honom men inte ens det ville han. De ska iallafall bli kvar här, tur man bestämmer i det här huset hehe


















Ja det får vara allt för idag. Nu ska här göras lite våfflor till kvällsmat. Då vet man att även de små äter..de älskar det!
Måste ju berätta, jag har vunnit en tävling som jag var med i här i bloggarnas värld, de tre tavlorna som finns här i högerspalten:) Så glad över att jag vann!!
Ha det så gott i kväll.
Kramar, Jennie.

20 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten! Det var jättefina tavlor.

    SvaraRadera
  2. Typiskt.. men trösta dig med att du inte är ensam.. Jag har glömt plånboken... ett flertal gånger... åhh så pinsamt :)
    Jättefin liten vovve, soffan är jättefin den med :)
    Supergott med våfflor till kvällsmat.. Här blir det nog varma mackor eller nåt liknande!
    Stort grattis till din fina vinst!
    Ha en fin kväll.
    Kram på dig.
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag stod å valde mellan våfflor och varma mackor vilket oxå är smidig och god mat så här framåt kvällen.
      Kram

      Radera
  3. Grattis till din vinst..och sofforna är jättefina
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Grattis till vinsten!
    Hur gick det att börja jobba idag då?
    Känns det bra?
    Hur gick det med sonens hand sen då? Vilken osis!
    Hoppas du får en fin vecka och stoppa nu ner plånboken i väskan;-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan:)
      Jo då man var väl lite trött efter gårdagen men inte så farligt..sedan kom migränen när jag kommit hem;( Brukar ju gå bra att börja jobba det är ju när man är uppe i full arbetstid som jag brukar märka om det går bra eller inte. Hoppas det kommer att gå bra iallafall. Sonens hand ja..lite stel men han rör ju inte på den särskilt mycket men annars är det bättre.
      haha men du.. det var tur att jag glömde plånboken för sedan fick mannen åka ner och hämta ut det istället hih. Kanske ska glömma den fler gånger istället:0
      Kram

      Radera
  5. Vi har också ätit våfflor idag och vilken tur att liten tös är piggare! Jag är också typ den senilaste som finns... Tappar bort min plånbok och nycklarna 25 ggr/dagen! Minst...

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt hon är bättre, ingen feber igår kväll.
      Senil är ju bara förnamnet! Vi sålde vår förra bil i höstas. De bilnycklarna var inte lätt att hålla reda på, tappade bort dom jämt. Så när han köpte bilen så hittade vi bara en nyckel. Efter ett par veckor så hittade mannen den andra, vet inte var jag hade lagt den hihi.
      Kram

      Radera
  6. Så fin din lilla vovve är i din härliga soffa.En lite mindre väska med många fack är bra tycker jag. Fick en skinnväska av min man som är den bästa väska jag någonsinn haft och dessutom snygg. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ingela.
      Ja jag ska köpa en liiiten liiten väska där bara plånbok och telefon får rum tror jag.
      Det behövs inte mer i den hi hi.
      Kram

      Radera
  7. Jag hade exakt likadana möbler som jag ärvt av min morfar men jag har ingen plats för dem här hemma tyvärr och Magnus tyckte att de var jätte fula så jag sålde dem. Våra män måste ha dålig smak :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh så synd du fick sälja dom. Ja de måste ha väldigt dålig smak, undrar hur våra hem skulle sett ut om de skulle få bestämma:0
      Kram

      Radera
  8. Å det där med plånboken känner jag igen..jag har som ovana att ta ut visakortet & lägga i jackfickan för att slippa hela plånboken..men hur ofta händer det inte sen att man tar en annan jacka;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så retligt å stå där i kassan och betala och man glömt pengar eller kort osv!
      Ha en bra dag.
      Kram

      Radera
  9. Jag älskar ju såna gamla möbler!
    Det känns lite högtidligt när man kryper upp i en sån soffa tycker jag=))

    Tack för din så fina kommentar hos mig!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst gör det och när vi var små så stod de i mormor och morfars finrum så det var ju inte varje dag man satt i möblerna då heller.
      Tack själv snälla du:)
      Kram

      Radera
  10. Söt liten vovve som ligger i den fina soffan ;)
    Önskar dej en fin dag!!
    Ha det gott ;)
    kram bia

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.