Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



söndag 6 januari 2013

Ommålade bordet.

Hejsan.
Ja då ska vi se om jag får upp lite bilder här idag på bordet. Jaha och där raderades hela mitt inlägg från igår då:((( s..t oxå!!! Vad jag verkligen ogillar sådant här krångel! Har verkligen inget tålamod till sådant utan det ska gå som på en räls jämt!:)
Ska se om jag hittar bordet nu då iallafall. Det står fortfarande kvar här i mitt rum så det kan iallafall inte raderas bort hi hi
Jo men här är det ju:

Så här såg det ut innan slipningen, lacken hade börjat lossna och det var inte jätte fint. När vi slipat det så blev det jätte fint ända tills...


ja ni ser ju..varenda drag med svampen eller penslen syns, färgen skulle vara jätte tunn enl affären men detta är en strykning och vill inte göra en till. Jag tycker mönstret är fint och vill att det ska synas i bordsskivan.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra om jag ska slipa om det en gång till, tips mottages gärna av er!


Kunde bara inte motstå de här fiiina rosorna igår, det är så kul att ha dom i hallen för där går man ju förbi jämt tycker jag. Himla spring upp å ner från källaren och köket, hämta mjölk till ungarna och hämta både det ena å andra så man springer ju benen av sig.  Jag får iallafall se de rosa fina rosorna måånga gånger varje dag:)

Den här rosen står i en kruka från Ikea men den var verkligen vattentät så går ju att använda som vas oxå..om man vill.


Har precis tagit en promenad/språngmasch ner och hem från stan, Barnen och jag köpte lite fika men så kom jag ju på att det var skidor på tv:) men nu är damernas lopp klart och inväntar herrarnas. Sedan blir det nog en promenad med kompisen med stort HHHH:)

Ha en bra dag. Kram Jennie

17 kommentarer:

  1. Vet inte hur du skulle göra för att mönstret skall synas tyvärr..men det var ett fint bord

    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Vilket fint bord ! Jag har också ett sådant i mina ägor .. Har också målat det vitt .. Grundfärg först .. Trevlig helg ! Kram Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man får nog slipa ner det en gång till och kolla om det finns en vit tunn tunn färg å måla med över.
      Tack för tipset. Kram

      Radera
  3. Sådana ikea-krukor har jag med. De är så fina!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de fina, vet inte hur många sådana jag har hihi.
      Kram

      Radera
  4. Takk for koselig kommentar inne hos meg . Jeg fikk akkurat et tips angående bordplate . Skrubbes med stålull og siden smøre bordet inn med Benar olje. Hm kanskje det er noe. Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för titten här hos mig och tack för tipset ang bordet!
      Kanske ska ta och pröva det:)
      Kram

      Radera
  5. Tyvärr inga tips om ålningen, men exakt ett sånt där bord letade jag efter på Blocket igår! ;) :) Skulle vilja ha ett och måla svart till vårt finrum. Försökte förklara för Mannen i mitt liv, vad jag var ute efter. Nu kan jag visa ditt bord ;) Lite lustigt faktiskt ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria.
      ha ha ja det var ju komiskt att du just igår letade efter likadant:)
      Hoppas du hittar ett iallafall.
      Kram

      Radera
  6. Go kväll!!!
    Hmmm, ja det var svårt… Jag målar ju allt jag målar helt vitt, för det är enkelt;-) Hoppas du får något bra tips på hur du ska göra…
    Ja, de där barnen va, inte lätt är det inte… Men hon har lovat mig en fin dag imorgon iaf och att hon ska vara snäll mot sin mamma;-)
    Natti natti!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och de är ju bara barn, de talar först och tänker sedan hi hi, det är som det ska vara..tror jag:)
      Kram

      Radera
  7. Oj vilket vackert bord. Har tyvärr inget bra tips men hoppas andra ger dig det!

    Lycka till och visa oss nyfikna resultatet sen:)
    Hoppas du får en bra start på denna vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så fint. Tänk vad lite färg kan göra susen.
    Kram från Maria.... PS hittade din blogg idag, trevligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan. Så trevlig att du hittade hit:) ska jag in och kika på din blogg, alltid kul! Kram

      Radera
  9. Skulle nog slipa om igen och lasera på nytt,...lycka till, ha en fin dag, kram VIOLA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja..det är nog inget annat att göra..suck men tur att mannen har en himla bra slipmaskin och att jag inte slipar hi hi.
      Ha en bra dag du oxå. Kram

      Radera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.