Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



söndag 13 januari 2013

Nu kör vi..

Hejsan.
Tänk så fort helgerna går egentligen. Sitter och funderar på vad jag egentligen gjort. Promenad, handlat, tagit hand om sjukt barn, blivit gråhårig pga tonårsbarn, lagat mat, städat, fyndat igen, gjutit lite.
Ja det är väl vad min helg bestått utav. Lite roliga saker och lite mindre kul saker.
Imorgon är ny vecka och min första arbetsdag sedan juli, tur man är inne i rutinerna att gå upp med tuppen men därmed inte sagt att man inte är trööött på morgonarna:) blir kul iallafall å träffa lite mysiga arbetskamrater igen.

Lite bilder på fynden och jo, det blev ännu mer av detta :)

Den här sorten hade jag faktiskt inte innan, bara så ni  vet varför jag var tvungen att köpa den:)

Jag har en plan med allt porslin..

köpte sockerskålen för ett tag sedan och så klart att ingen ville köpa mjölk kannan och kaffekannan när sockerskålen fattades, så var lite barmhärtig nu och köpte resten oxå:)

Dessa har jag sedan tidigare men tyckte synd om dessa båda som hade blivit över i hyllan.



Ja här var visst en bild på ej torkad betong. Lite olika löv, kan man ha att dekorera lite med i blommor och grupper framöver.

Kafferep hemma hos mig lär aldrig vara något problem tror jag hihi. Min lilla plan för alla kaffekoppar med fat håller jag för mig själv ett tag till.
Tyvärr så har ju inte betongen torkat riktigt, tar längre tid nu när det är kallare ute, eftersom jag står i källaren där det är svalare.
Och eftersom jag faktiskt har lärt mig läxan att inte titta för tidigt så tog jag bara ur dessa löv ur formarna idag:)
Min lilla kruppfia hon är fortfarande sjuk här, 39 i feber och så den hemska hostan som kom idag.
Nu vill jag ha en frisk familj snart !

Ha det så bra. Kram Jennie

22 kommentarer:

  1. Hejsan!! Vilka fina fynd du har gjort, söta koppar!!

    Min huvudvärk har försvunnit, det hjälpte att ligga i soffan en stund =)
    Önskar dig en fin kväll!!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt att det gick över, bra med soffhäng ibland:)
      Tack det samma Clara.
      Kram

      Radera
  2. Ja sjuka barn är jobbigt .. Man blir lite låst .. Kommer ihåg hur det var .. Min är stora nu .. Å, så jobbar jag på en förskola småbarnsavd .. Massor av snoriga barn där ..tur astman klarar sig så bra som man gör .. Man är immun .. Lycka till på jobbet nu då ! Ja tonårsbarna kan göra en gråhårig jag vet .. Jag har varit själv med min tjejer i flera år .. Men det har blivit folk av dom med .. Vi har god kontakt nu .. Lycka till ! Man måste våga vara förälder det är det viktiga .. Kram Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi ja du har nog blivit immun nu då med alla sjuka barn omkring dig:)Ja du tonåringar...hoppas den tiden går fort eller iallafall att de lär sig att ta lite ansvar så småningom!
      Skönt att veta att det förmodligen kommer att bli folk av dom oxå ha ha.
      Kram till dig.

      Radera
  3. Jättefina koppar du har fyndat
    ha en bra kväll
    kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Rosa och ha en fin kväll du oxå.
      Kramar

      Radera
  4. Så fine funn du har gjort!
    Ønsker deg en fin ny uke....og lykke til på jobben :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för din fina kommentar:)
      Kram

      Radera
  5. Hej Jennie - kika in på din mail (kolla även skräpmailen om du inte fått något mail inom kort) =) Hälsningar Camilla på Coquina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!
      Men åhh så spännande, ska genast kolla min mail.
      Kram

      Radera
  6. Nej, nu får liten sjukling ta och krya på sig! Lilla stackarn! Kul att träffa arbetskamrater igen, förstååår att du förmodligen kommer vara dödstrött.... Superfina koppar, de översta är väldigt lika mina! Man kan väl aldrig få för många... Lycka till imorgon!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, hoppas verkligen hon blir pigg snart.
      Ska bli kul å träffa arbetskamreterna igen:)
      Kram

      Radera
  7. Tråkigt med sjukdomar, sänder massor med krya-på-sig-kramizar:))) Jättevackert porslin du fyndat, charmigt:) Spännande med din plan för allt porslin:))

    Kul att du vill vara med i min utlottning, jag håller tummarna:)

    Kraaaaam aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan.
      Visst e de tråkigt med alla sjukor som cirkulerar just nu:( hoppas de blir friska snart.
      Klart jag vill vara med om att pröva lyckan i din utlottning, jätte fina saker!
      Kram

      Radera
  8. Ha det så kul på jobbet imorgon då!
    kram

    SvaraRadera
  9. Låter som din helg varit bra :)
    Lite fina fynd och gjutit lite fina saker.
    Hoppas verkligen att du får en härlig dag på jobbet!
    Stor kram till dig.

    Jessica

    SvaraRadera
  10. Så mycket fint porslin du köper, blir ju nyfiken förstår du väl...Gråhårig både du och jag då..:)Kram och lycka till första dagen på jobbet.

    SvaraRadera
  11. Ja det kan du allt vara, lite nyfiken hi hi. Jag har färgat över mina gråa hårstrån nu iallafall! man får väl färga en gång i veckan om våra barn ska hålla på så här:)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Åh vad kul att du vann tavlorna, GRATTIS=)) De är superfina, hoppas du blir nöjd. Skickar dem så fort jag får adressen! Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blev jätte glad och kan inte vara annat än nöjd över de fina tavlorna:)
      Kram

      Radera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.