Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



onsdag 16 januari 2013

Lite av allt.

Tjingeling.
Nu är jag precis inkommen från en liten utestund med två skidtjejer igen. Hej hå vad de lär sig snabbt:)

Bakat har jag gjort oxå lite idag. Långpanne bröd med morot och kesella i, jätte gott och väldigt saftigt. Jag som inte tål morötter i färskt tillstånd tycker det är kul att kunna äta det i någon form. Iallafall så tänkte jag igår att  min allergi mot morötter kanske försvunnit nu...tog en liiten riven morotsbit  och tuggade på den lite. Tog en minut så börjar det klia i munnen. Så nä..tyvärr så hade det inte försvunnit ännu :)Detta recept på brödet hittar ni HÄR på denna fina blogg,  Madame Edith, hon har massor av goda recept.

Jag skulle oxå baka en fin god kardemumma kaka tänkte jag, god blev den väl i och för sig men förutom att jag glömde pärlsocker på den så gjorde jag ju oxå mitt stora misstag idag igen..lämnade köket, sedan är det ju kört...blev liiiite extra knaprig och brun :)



Ja.. hm ni ser väl själva vilket som är kardemumma kakan:) 

Haft lite städning idag oxå och fått en ny gjutform idag med tre rosmotiv i samma form,  jag tror jag ska springa ner och pröva den sedan.
Mitt silverfat är än så länge fint och får stå på ett bord med lite ljus och betonghjärta på. Tänk om det stackars fatet visste vad det ska användas till, skulle det ju bli svart av sorg nu tror jag:)

Gjutform tv och mitt fat som än så länge blänker så fint.
Ha en fin kväll alla ni.
Kramar från en högrödiansiktetJennie, ( blir så ibland och idag är det av kylan ute)



14 kommentarer:

  1. Vilken bra dag :)
    Du har fått lite gjort och hunnit vara ute med tjejerna :)
    HögrödiansiktetJessica inträffar just när jag bakar eller lagar mat :)
    Kram på dig o ha en fin kväll.
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite har man ju gjort idag, alldeles lagom mycket:)
      Konstigt att man blir så där röd!
      Ha det gott.
      Kram

      Radera
  2. ååå idag hade jag oxå velat vara ute...såg från jobbfönstret att solen sken....men få hålla tummarna att vädret visar sig från sin bästa sida i helgen då blir det pulkarace....kakan såg så god ut...det blir nog till att baka något smarrigt till helgen....ha en fin vecka kram från Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här har det visserligen inte varit någon sol precis idag men ändå skönt att komma ut lite.
      Ha det gott.
      Kram

      Radera
  3. Morotsbröd lät gott! Jag bakade filmjölks limpor idag :)
    kram

    SvaraRadera
  4. Va duktig du är som bakat! Ser riktigt gott ut,
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väldigt enkelt, sådant gillar jag:)
      tack Anna:)
      Kram

      Radera
  5. Nu var jag sugen på kardemummakaka. Blir en sån idag.
    Fina formar de där. Undrar ibland om man skulle ta och göra egna tvålar..
    Ha det så bra i vinterkylan
    kram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju så gott med kardemumma tycker jag. Hoppas din blir finare än min:)
      Ha det så gott.
      Kram

      Radera
  6. Så flink du er til å bake! Det ser utrolig godt ut, bare si til om du vil dele oppskriften;). Ha en fin dag, klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, det är ju kul å baka och väldigt gott att äta det sedan hi hi.
      Ha det så bra. Kram

      Radera
  7. Jobbigt med allergi ..jag tål inte nötter bla ..jättejobbigt ibland och man får alltid fråga var man än är ...är det nötter i?
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja samma här, tål inte nötter heller och det finns det ju verkligen i mycket.
      Kram

      Radera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.