Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



måndag 28 januari 2013

Hårda djur

Hejsan på er.

Åhh har gått å väntat ända tills nu innan jag vågat kolla betonggrejerna jag gjorde igår.
De höll faktiskt någorlunda idag efter ett dygns vila iallafall..mer tid får de inte på sig hos mig hihi.

fjäril, trollslända och bi och små blommor..

verkligen inte torr ännu, lite mörk ute i kanterna..

blommorna tänkte jag nästa gång jag gjuter, göra ett hål i och sätta i band så man kan knyta dom runt ex krukor som kruksmycken ..

Kom ihåg..Första gjutningen av denna höna... lite skadad och sned är hon allt:)

Ska ju inte vara så djup urringning i midjan precis...

Hjärtan i olika former. 
Måste nog ner i källaren och gjuta lite mer och se om jag kan göra lite nya tavlor med dessa hjärtan som är ovanför.
Jag blir så glad när jag läser alla kommentarer jag får. Så så roligt och jag uppskattar det verkligen!!
Ha en fin em/kväll så ska jag gå ner och slipa på att få midjan finare på hönan:)
Kram på er.

23 kommentarer:

  1. Åh vilka fina! Speciellt insekterna gillade jag!
    Ha en fortsatt fin måndag!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Titta gärna in till mig och tyck till, jag behöver hjälp! ;)
      Kram...

      Radera
    2. Hej Maria och tack så mycket. Oj ja det var en svår uppgift du hade,jätte svårt att säga tycker jag men försökte hjälpa dig iallafall:)
      Ha en bra kväll.
      Kram

      Radera
  2. Vad duktig o pysslig du är, ha en bra kväll, kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det går i vågor det där med pysslet, ganska smidigt att bara blanda ihop lite betong och gjuta lite:)
      ha en fin kväll du med.
      Kram

      Radera
  3. Så mkt fint du åstadkommer, hönan blev min favo, ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, trots midjan på hönan menar du hihi. Ska försöka få den lite fetare där över!
      Ha det gott. Kram

      Radera
  4. Så mycket fint du gör ....hönan gillar jag
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Jättefina ting du visar!! Den där hönan känner jag igen, jag har en liknande som jag fått i present av mina föräldrar, men den är målad, jättefin:))) Vad pysslig och duktig du är:)

    Stöööörsta kraaamen aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan. Jag tror att formen till hönan är gjord av en tvådelad höna du vet, man kan lyfta av övre delen just där "midjan" nu finns hihi. De är fina sådana. Ska se om jag ska måla den lite jag oxå:)
      Kramar

      Radera
  6. Hej! Vilka fina saker du har gjort! Önskar dig en skön vecka!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  7. Vad du är duktig och det verkar verkligen jättekul det där att gjuta saker! Hönan var jättefin, ja, jag är verkligen imponerad!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan.
      Ja det är verkligen kul å gjuta..ibland mer och ibland mindre kul:0
      Tack så mycket. Ha det gott.
      Kram

      Radera
  8. Helt imponerad :)
    Gud va mycket fint du hittar på :)
    Hönan är vacker tycker jag :)
    Ska bli kul att se vad mer du hittar på :)
    Ha en fin tisdag.
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jessica.
      Sent svar från mig.. hönan blev bra men kan bli bättre tror jag. annars får man väl sätta ett band runt den så midjan liksom försvinner hihi.
      Kram

      Radera
  9. Oj oj oj vad du kan! Så himla söta! Du är i full gång med påskpyssel ser jag;-)
    Jag samlar kraft och energi jag… Ska börja packa så smått, tänk nu är det bara en vecka kvar tills vi åker. Ska bli underbart att bara slappa och sola och bada… Välbehövligt känns det som.
    Idag är vi hemma och skrotar tösen och jag, hon har en ond hals, men det börjar ordna till sig idag:)
    Önskar dig en skön tisdag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja samla på energi och fyll på dom på er resa nu. Blir lite avis på att ni ska få se sol och ha det varmt och gott, så härligt för er!
      Kram och hoppas Tyra blir bättre snart.

      Radera
  10. å vilka läckra kreationer...här flödar kreativiteten vill jag lovar...visst blir man lite sugen på att börja piffa o greja ute...men på Öland ha vi rätt myckeet snö fortfarande trots att det nästa regnar o är plusgrader! Men om inspirationen infinner sig hade jag tänkt att måla en knoppbräda i kväll vi få se eller blir det att hoppa upp i soffan o läsa lite härliga inredningstidningar!!! Ha en fin fortsatt härlig vecka kram från Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja här är snö oxå så ute är det inte lätt att greja vill jag lova. Så härligt med lite pyssel ikväll för dig:) Blir säkert fint och sedan avsluta med läsning.
      Kram

      Radera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.