Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



tisdag 8 januari 2013

Blommigt igen...

Hejsan.
Vilken grå dag det är idag. Jag och hunden gav oss ändå ut på en blöt långpromenad idag..det slutade med ett bad för henne idag igen:(
Tyckte det behövdes något som livar upp en lite här idag:)

Lite fresior tillsammans med tulpaner. Fresiorna luktar ju SÅÅ gott!





Nu när jag ändå har börjat med temat porslin:) så kan jag ju visa de här fina tallrikarna. Fyndade jag på nätet för ett år sedan. Tänkte gjort kakfat av dom men tycker nästan de är för fina för att borra hål i dom.
Som ni ser idag igen..Rosa rosor är det som gäller hi hi.




En av de sista buketterna i höstas från min trädgård. Rosor så klart, passar ju så himla bra ihop med lavendel :)


Jag hade ju lite besök i somras av den här "lille/lilla" rackaren. Vet inte hur många gånger den skrämde livet ur mig när jag var i växthuset! Ibland så såg man bara en stor hög under chiliplantan och ett par stoora ögon. Då låg den där och hade det gott..ända tills jag vattnade, då skulle den ju hoppa ur oxå!

Ja det gjorde dagen lite roligare, få titta på lite bilder från sommaren.

Nu ska jag göra lite mat och matlådor så det finns framöver.
Ha det så himla bra.
Kram Jennie

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Mmm visst är de, alldeles för fina för att förstöra:)
      Kram

      Radera
  2. Blommor och rosa ja, vem kan vara utan rosa liksom;-)
    Ja, detta gråa, vad är det med vädergudarna???? Jag höll på att somna när jag körde hem från jobbet idag, sååå trött så jag blir galen!!! Vad ska man göra med sig själv för att bli pigg?? Har du något tips:-)
    Ha de gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. fy då! farligt å vara så trött. Hmm.. du frågar helt fel person ang tips för att bli pigg haha. Har verkligen inga bra tips på det:)
      Kram

      Radera
  3. Jättemysig blogg du har =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min tävling =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, jag har anmält mig nu till din tävling:) så fin vinst. Inspirerande blogg du har, alltid kul att få lite recept på nya maträtter:)
      Kram

      Radera
  4. Blev så sugen på att fräscha upp lite här hemma med några snittblommor nu när jag kikade in hos dig. Så innan hämtning av barn blir det en sväng till vår lokala blomsterbutik :)

    Dessutom fyller maken år idag och då passar det ju extra bra!

    Kram/Madame Edith

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det härligt med fräscha blommor i fina färger. Då måste du nog köpa många blommor till mannen idag och ställa lite överallt:)
      Ha en bra dag.
      Kram

      Radera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.