Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



lördag 12 januari 2013

Lördag hela dagen..

Hejsan på er.
Ja idag är det lördag, det får man ju höra redan vid två -tre tiden nattetid av de små barnen. Då får man äta godis oxå hi hi. Då tänker jag att stackars barn, är det det enda som de ser fram emot på hela veckan. När det blir lördag så de får äta godis! Kanske är så hos fler än mig?

Nu börjar inspirationen att komma tillbaka liiite till att gjuta lite smått igen. Det blev en liten dipp där precis innan jul som har varat till nu. Jag var å köpte mig lite betong idag iallafall. Kanske det var mässan igår som gjorde att jag fick sugen tillbaka på att skapa lite igen.

Äntligen idag så har jag hittat skärmar till våra sovrums lampor som vi har på nattduksborden. Har letat men inte riktigt hittat något jag velat ha. Så NU äntligen kan man väl säga att sovrummet är komplett..eller ja..en ny säng snart skulle verkligen inte skada men allt runt omkring det.




Vi hann ju med en runda till Ikea igår oxå och köpte en massa ljus och de här söta kökshanddukarna.






Nu ska jag ta hand om en liten sjuk skrutta som kom här och fortfarande har feber och även ont i huvudet. Vi får nog gå och vila oss lite mamma och skrutta:)
Kram från mig till er alla.


12 kommentarer:

  1. Hej!

    Så söta lampskärmar och vilken läcker tapet!

    Hoppas att lillskruttan kryar på sig.
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:) trivs jätte bra med den tapeten. En lite färgklick minsann.
      Kram

      Radera
  2. Kikar in och önskar trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Här är det också febrigt idag, sonens förkylning vill inte ge med sig. =(

    Fint ni har i sovrummet, gillar tapeten. Vi har en liknande i vår hall, av alla ställen! ;)

    kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blir man glad av lite färg på tapeterna ibland, inte hela väggarna och inte överallt men någonstans. Hoppas han kryar på sig sonen.
      Ha det så gott.
      Kram

      Radera
  4. Fint ni har det, lampskärmarna var fina. Men oj vad kär jag blev i kökshanddukarna- vill ha!!!!
    Tur vi har Ikea nära här- ser nästan Ikea skylten på andra sidan vägen :-)

    Ha en skön helg, kram Lotta i ett snörikt Kalmar

    SvaraRadera
  5. Tack Lotta. Ja visst var de söta mina handdukar. Åh vilken tur du har!! bo så nära Ikea..kanske tur att man inte gör det. Hade väl varit fattig som en kyrkråtta då hihi.
    Ha det så härligt i all snö ni har fått, vi har oxå fått en del.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Supervacker tapet!Köpte likadana handdukar på ikea och de är så fina.
    Krya på er. Kämpigt med feber.
    KRAM
    Fia

    SvaraRadera
  7. Trååkigt med sjuk feberskrutta! Roligt dock att gjuta och det är inte klokt ibland vad man kan hitta fina saker på IKEA!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är lite tråkigt när det blir långdraget!
      Ja det är kul å gjuta nu igen, har tagit lite ledigt från det i 1 månad nu:)
      Kram

      Radera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.