Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



onsdag 2 januari 2013

ofrivillig akupunktur..

Hej på er.
Idag tänkte jag att jag skulle göra så mycket, slänga ut granen och plocka ner julsaker men alltså..efter att ha plockat bort allt ur granen och släpat ut den, så med den försvann min lust att fortsätta städa ut julen.
Jag tror nästan att jag själv såg ut som en julgran till slut, massor av barr överallt, de stod upp som stora nålar på hela händerna, armarna och ja..överallt!!
Att den barrat har jag ju sett några dagar men INTE att varenda barr skulle lossna från den.
Fick börja med att klippa av grenarna för att få ut det som var kvar.

Så här såg det ut ett tag:
massaker av granen påbörjad...

Detta är EN DEL av alla barr, ni kan tänka er hur mitt kök såg ut efter att ha släpat ut den den vägen...

men klart, inte många barr kvar på den för de ligger här!

fin liten hög som jag fick ihop, ser nästan ut som en barr gubbe. Men alltså..vad är det för B julgranar de säljer. Jag har vattnat den där och det var vatten kvar i foten. Ja nästa år är det jag som hugger en själv:)
Har era granar barrat så här mycket med eller vad har ni för knep för att de inte ska bli helt nakna?!

Ja iallafall efter den där granbarrs akupunkturen så blev jag såå trött, måste ha träffat en öm punkt de där barren hi hi. Istället för att fortsätta med städet så klädde jag om fem stolar i nytt tyg. MYCKET roligare!

Innan var tyget rosa/vitrandigt, men köpte lite tyg på ikea i höstas som jag tänkt till stolarna.




Kul med lite förändring ibland särskilt när det är smidigt, tog väl ca halvtimme att häfta fast tyget :)

Nu har vi precis varit ute på promenad ner till apoteket. När jag kommer hem så ser jag att jag har missat samtal och även ett HEMSKT mess från stora flickan. Jag säger bara att du är inte så välkommen men nu är du här din HEMSKA MAGSJUKA!!  När det är sådana där äckliga sjukor i detta hus så är jag VÄLDIGT glad över att de stora barnen har en egen våning i huset. Grinden stängs dit upp och de blir isolerade:) visst, lite dricka å något att äta springer jag snabbt upp med för att sedan direkt ner å tvätta å sprita händerna  och äta vitpeppar hi hi.
Hoppas hoppas vi andra klarar oss men hur stor är chansen på det. Å jag som satt bredvid henne innan vid maten, fy ;(
Robban åkte och skulle handla lite så jag bad honom köpa hem lite extra nu så vi klarar oss om vi blir sjuka.

Ha det så bra alla där ute.
Jag ska väl gå å käka lite peppar å ta en titt hur hon mår.
Kram Jennie


7 kommentarer:

  1. Usch, hoppas ni klarar er!
    hahaa sådär mycket barrade vår gran med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst e det trist när alla andras granar håller sig hur länge som helst:)

      Radera
  2. Huff, håper dere ikke blir syke alle sammen! Måtte smile av bildene dine, ikke mye igjen av barnåler på treet nei..;). Vi gikk for et stort kunstig tre fra USA iår, og jeg er glad vi ikke har styr med vanning og barnåler. Flotte stoler også ! God bedring, og godt nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja fy, peppar peppar än så har alla andra klarat sig från sjukan. Tack så mycket:)
      kram

      Radera
  3. Att slänga ut granen är alltid en rysare...man har barr kvar till midsommar....vad fina stolarna blev :) ha de, VIOLA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ja visst e det så att barren sitter i väggarna till nästa jul:)Jag blev nöjd med mina stolar, tack!
      Kram

      Radera
  4. Men du, vad med barr! Det tråkiga med gran. Men dom är fin när dom står pyntade!!
    Och vad fin stolarna blev! Jättefint tyg!
    Kram!

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.