Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



fredag 20 september 2013

Bakning på hög nivå

Hejsan.
Hoppas ni har det bra allihop. Jag säger "trots" hösten för jag är ingen höstmänniska, visst tycker jag det är skönt att man kan tända lite ljus och det där, men den tid som jag tycker det är kul varar inte många veckor.
Sådana dagar som idag hoppas jag på ända fram till jul, Sol och ljus, gör mig inget att det är svalare än sommarvärme men bara det inte regnar och är mulet..usch.

Den här veckan har varit fullt upp och mycket bakning både hemma och på vår bakkväll i onsdags, Jag samlade ihop ett gäng fina "flickor" och åkte och bakade på bakupplevelsen heter det. Det blev 2 sorters bröd, surdegslimpor och frörutor, 2 bullsorter smörbullar och pariserbullar och 2 olika kakor baileysbiskvier och whoppis.

surdegskorgarna







alla färdiga smörbullar, längst bort ligger surdegsbrödet

Frörutor var det andra brödet vi gjorde

Pariserbullar
En lyckad kväll med mycket gott som vi fick fylla frysen med:)

Så har jag ju min lilla tjej hemma som varje måndag ska baka när hon är hemma själv med mig..





Jag har en femåring som har räknat ner nu i 3 veckor inför födelsedagen. Igår på morgonen vid Kl 5 kom hon in och undrade vad det var för dag, jag sa bara till henne att vara tyst och sova lite till men hon började ju tjattra om att det är nog torsdag och då är det bara två dagar kvar men nästan tre för dagen hade ju knappt börjat än!
Jag började igår projekt prinsesstårta. Då menar jag inte en grön prinsess tårta utan en riktig prinsesstårta.. får se hur den blir om jag kan visa den för er eller inte.

Idag har varit vääääldigt lite folk här i butiken, men jag har pysslat för fullt inför kommande julmarknader som jag tänkt vara med på. Har ju migrän oxå så helst skulle man bara vilja åka hem och krypa ner i sängen men tror jag ska ta mig en löptur sedan istället för det brukar funka bäst på mig vid migrän :)

Ha det så gott allihop.
Kramar Jennie

12 kommentarer:

  1. Vilken bakstuga det blev. Allt ser så gott ut menså har jag ju hållit meig borta från bröd och socker en tid så det kanske bidrar lite extra ;-)
    Tycker det är en smart ide att baka så där mycket på en gång. Dock skulle det inte funka för mig för vår frys är inte så stor att man kan fylla så mycket. Man måste tänka till lite och äta upp tidigare än man tänkt ibland för att kunna frysa in nya saker. Jag vet lite knäppt är det. Kanske blir det en ny extra frys någon gång. får se.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Men shit vilken bakkväll!!
    Såg ju ut att bli mycket gott=))

    Hoppas att migränen släpper snart så du får mysa utan skallebank.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Men snälla nån, vilken trevlig sak Ni hittat på.
    Är det på någon matbespisning Ni kan baka så många- Säljer Ni brödet också. Så himla snyggt
    och vackert bröd.
    Har Du sagt A får Du säga B, Nu vill vi set
    Ptinsesstårtan till Dotter din. Sån söt liten tjej, med choklad upp till öronen.
    Tack för vi får vara med

    SvaraRadera
  4. Wow!!! Snacka om bakkväll!! Blev ju huuur mycket som helst gjort, mums så gott det ser ut! Vad himla kul att få fylla frysen med allt detta :)

    Och vilken söt liten förväntans full tjej du har :)

    Önskar dig en finfin helg!

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Kikar in och önskar dig en bra helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Vad kul att baka tillsammans så!

    SvaraRadera
  7. Vilket storbak, och så trevligt Ni har
    under tiden.

    Så synd att du lider av Migrän, det
    räcker ju med vanlig huvudvärk.

    trevligt reportage från Dig-

    SvaraRadera
  8. vilken bakkväll serurmysigt ut kram Diana

    SvaraRadera
  9. Jisses vad ni har bakat!!! =)
    Så mycket bakar jag inte på ett år och mer än så.... ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  10. Oj oj oj, vad ni har bakat....och goda ser dom ut att vara också:))).....jag bakar aldrig tyvärr....bara matbröd....nån gång vart tredje år , hahaha.....
    kram bia

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig idé med bakkväll :) gissa om det var folk på marknaden, tror det var mera än i somras, ha en fin helg, kram

    SvaraRadera
  12. Hej min vän...hoppas allt är bra med dej;)))
    Kramelikram
    Britt

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.