Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



söndag 20 januari 2013

Nygjord lykta


Hejsan denna kalla söndag.
Vet inte hur ni har det men här var det runt 13 grader idag på morgonen.
Jag har faktiskt inte varit utanför dörren ännu men får nog ta mig en runda snart.

Innan helgen så hade jag lite nya ideer på gjutning, så här är lite bilder på det som blev bra:) ni ska bara veta så mycket tungt skräp vi har här hemma som vi får slänga emellanåt hihi.

ni kanske förstår hur liten denna blomma är! de blev iallafall väldigt bra, trots att de var så små.




Lite mer bilder från mässan i helgen.

det är så fint med dessa skyltar i porslin mot den svarta bakgrunden och fina hängarna.

De här barstolarna ska jag ha hemma någon gång tänkte jag,  vi satt oss för att vila benen på dessa med ett glas vin i handen. Tyckte de var så fina och jätte sköna att sitta i.

Gulligt vitt med shabby bilder är väldigt populärt..särskilt hos mig:)

De här kistorna är verkligt fina! Det fanns även skåp i samma utförande.. ska se var den bilden tog vägen här :(

Fina krukor. Mycket just med det krackelerade mot vit botten och svart motiv och svarta  kanter på

ja här hamnade visst skåpet jag skrev om där  jag hade bild på kistorna
Nähä kära ni..ska ta på mig VARMT och gå ut en runda. Solen kikar faktiskt fram här nu lite.
Kram Jennie

16 kommentarer:

  1. Vilken fin betong lykta med ros du har gjort!!
    Gillar saker i betong;)
    Ha en fin kväll!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, vad kul att du tyckte om det. Visst är det fint med betongsaker, finns ju överallt tycker jag.
      Kram

      Radera
  2. Men så vacker den lilla ljuslyktan var med rosen. Utsökt är nog ordet jag är ute efter;)

    Härliga bilder från mässan ljuvligt med all den inspiration.

    Roligt att du hittade till mig och min lilla utlottning, nu håller vi tummarna.
    Kram och lycka till
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan.
      Tack så mycket.
      Ja jag blev ju nyfiken på din sida, mycket fint du hade. Jag håller tummar och tår oxå och hoppas på tur hihi.
      Kram

      Radera
  3. Jättefin ros du gjort, wow!!! Och jag gillar de fina kistorna!!!! Tack för fin inspiration!!

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men tänk att man kan få till så söta små saker av sådant som hård grå betong!
      Kul, jag tyckte de där kistorna var så himla fina!
      Kram

      Radera
  4. Lyktan är verkligen helt ljuvlig :)
    Va mycket fint du visar från mässan..Vill verkligen bara ha :))
    Ha en jättefin start på veckan.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jessica:)
      Visst vill man ha väldigt mycket och helst allt som sagt, skulle bli lite trångt här hemma bara men vad då..får väl köpa en herrgård så man får rum då hihi.
      Kram

      Radera
  5. Gullig lykta:) Och vilken hemtrevlig blogg jag ramlade in till;)
    Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan. Så kul att du tittade in här:) Måste jag in och kolla din blogg sedan.
      Kram

      Radera
  6. Jättefin lykta ..ha en bra kväll
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Vad duktig du är, jättefin lykta ju=)
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan och tack för de fina tavlorna!
      De kommer bli så fina där de ska hänga!
      Kram Jennie

      Radera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.