Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



torsdag 31 januari 2013

Lugn dag idag.

Hejsan.
Lugna gatan har det varit här idag och har verkligen inte gjort mycket mer än att fikat och pratat idag:)
Barnen  är inne i period då det är kul med lego, klä ut sig till prinsessor, måla.. helst att stora syster målar naglarna på de små:)
Mycket legobygg och ofta byggs det fängelse för alla djuren..

koncentrerad till tusen


ritar uppe i storasysters rum men i målarbok och inga naglar

pysslade ut en hel pysselbok nästan idag på någon timma!

största tjejen som inte vill vara med på bild:)


Lite nya bilder från  övervåningen..

tvrummet, visst är det retro stil på det:) orange och brunt..

Tycker verkligen inte om denna stil eller färgen..
vilken tur  att det bara är rum ifrån dockhuset då, barnen fick det häromdagen och det är samma jag hade som liten. hihi
nya gjutformen som jag väntat på, måste nog ner och slänga i lite klet i den så jag kan visa imorgon hur den blev

ska se om denna lilla form håller för den tunga betongen.
Nä bäst å springa ner och kleta lite innan dusch och iväg på åhörarkväll i killens klass på högstadiet.
Ha det gott.
Kram Jennie

16 kommentarer:

  1. Mina är oxå inne i en legoperiod, tjejerna älskar Lego friends:)

    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det underligt. Har funderat på att plocka bort lite leksaker och sedan ta fram dom om några månader eller så.
      Kram

      Radera
  2. två av mina barnbarn älskar lego i alla former
    kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smidigt med lego..iallfall när det gäller de större bitarna som man ser om de ligger på golvet..
      Kram

      Radera
  3. roligt att du tittade in på min blogg.
    Ha en bra kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen många av möblerna från mitt gamla dockskåp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha visst är det snyggt!! men du ska se..snart är det de där hemska färgerna igen som är på tapeten igen:0
      Kram

      Radera
  5. Vilken sööt liten pysselgumma! Jättekul att du har ditt gamla dockskåp kvar. Det har jag med, men inte i närheten av så många möbler kvar som du har! Kul för barnen!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul att mina leksaker fortfarande går att leka med, kanske tack vare att mina föräldrar har haft det hemma hos sig ända tills nu då:)
      Ha en fin dag.
      Kram

      Radera
  6. Jag myser när jag ser bilderna på dina barn.
    Och kommer ihåg dom där stunderna från när mina systrar var små. Min yngsta syster är tretton år yngre än mig och den andra är elva år yngre.
    Det var många såna där stunder på golvet, med ritblock och leksaker.

    Vart hittar du dina formar?
    Har letat efter färdiga formar att gjuta i men tycker aldrig att jag hittar några butiker som säljer.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst får man fina tillbaka blickar från ens egen barndom när man ser de små tillsammans med de större syskonen.
      Gjuta design och heavy design är några företag som säljer formar på nätet. Du får gå in och kolla hos dom om du hittar något fint:)

      Ha en fin dag Hannis.
      Kram på dig

      Radera
  7. Vilka härliga bilder på dina småtjejer som leker och pysslar :)
    Retro var det rätta namnet :) orange o brunt är nog de färger som jag förknippar mest med 70-talet :)
    Ha en jättefin fredag och stor kram till dig.
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi brunt och orange..verkligen inte något jag skulle vilja ha på tapeterna iallafall, tänk så mörkt det blir om inte annat.
      Ha en fin dag du med.
      Kramar från mig!

      Radera
  8. Jaa det var länge sedan min dotter lekte med lego;)) Hon är 17 år så nu är det annat som gäller :))Hoppas du får en trevlig helg!
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Sv: Ja vänta bara på den dagen så kommer du förstå vad jag menar;)) Vi hade en superhärlig kväll med släkt o vänner. Ha en trevlig helg! Kram Pernilla

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.