Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



måndag 21 januari 2013

En dag i samtalens tecken.

Hej å hå på er.

Fick ett trevligt, fint paket på posten idag:) En vinst som jag vann förra veckan i en bloggtävling. Vinsten kommer från Örsundsbro Färg, jätte fina saker har de så gå in på deras blogg och titta på allt fint. De hade utlottningen i samband med Coquinas blogg. En härlig blogg med mycket goda recept blandannat:)

De kommer iallafall att få hänga nere ovanför vår soffa, tror jag..får springa runt och kolla lite innan jag bestämmer mig..

Efter att ha börjat dagen med att pratat lite idag med en psykolog så får man ju en sådana där aha upplevelse. När de sitter där och räknar upp allt som man gör för att hela ens liv ska gå ihop så får man lite svart på vitt att, jaa..jag är ju inte sysslolös precis och drar benen efter mig varje dag, eller sitter i soffan och tittar på tv dagarna i ända och käkar godis!
Det är som hon sa idag att först har man ett jobb på 70% där man jobbar med människor i livets slut för att sedan fortsätta att ha sitt mer än heltidsjobb här hemma. Tonåringar med läxor och allt vad bara tonåren för med sig!!:( Små barn som vill spela spel och leka och behöver ju även lite mat och badning och omvårdnad här hemma.

Skulle ju aldrig för mitt liv vilja ändra det som jag har. Jag skulle inte vilja vara utan mina barn och familj på något vis!! De är ju framtiden och ens liv och det är ju faktiskt oxå tack vare dom som jag vissa dagar kommit upp ur sängen, när jag egentligen helst skulle velat ligga kvar hela dagen.

Men arbetet måste man ju försöka så att inte det tar så mycket av en längre, det är inte värt det och tänker inte för mitt liv jobba en minut mer än mina 70%, inte där jag är nu och kanske inte alls inom vården över huvudtaget.

På tal om tonåringar:( hoppas den här problem perioden är snabbt övergående. Så efter att ha fått prata av mig på fm så blev det mer prat eller TJAT enl J, ett uppfostrings samtal med sonen. Frustrerad upp över öronen blir jag! Man blir ju både arg å ledsen men det är ju för att man är så rädd om dom. Han tycker bara jag tjatar och att jag inte bryr mig om honom för då skulle jag aldrig gett honom utegångsförbud.. Ja så där låter det nästan varje dag just nu :) Ta ett djupt andetag och räkna till tio. Ett bra tips till er alla :0

Fick världens bästa baktidning idag iallafall. Om ni inte har den redan och tycker om att baka bröd, kakor, bullar, ja tom hundgodis recept är det ibland så köp den!. Lätta och bra recept, den enda tidning jag prenumererar på som jag känner att jag har nytta av just nu.

Jag tänkte jag skulle göra lite semlor sedan. Så nu måste jag ut och gå i förebyggande syfte så jag kan äta den med gott samvete :)
Ha en fin kväll.
Kram Jennie

12 kommentarer:

  1. Hej tjejen!!
    Så man får alltså åka till den där Formex som privatperson? ÄR det nån speciell dag för oss "vanligt" folk då eller;-) För annars är det väl typ braschfolk den är öppen för de första dagarna va?
    Semlor låter gott, vet inte om jag ska ta mig samma och baka det;-)
    Ha de fint vännen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan.
      Nä formex är till för branchfolk bara..mannen är egenföretagare inom ett av områdena som ställde ut..tur för mig:)
      Kram Jennie

      Radera
  2. Tonåringar känns hemskt avlägset för tillfället men jag misstänker att tiden kommer att gå fort :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vänta du bara hihi. Det går snabbare än man tror!
      Kram

      Radera
  3. Åh va kul! Grattis till vinsten! Jättefina :)

    SvaraRadera
  4. Grattis till din jättefina vinst :)
    Klart att det är jobbigt när man har diskussioner med barnen... Men det är en liten tröskel som man måste gå över :))
    Jag sk köpa den tidningen, den är helt underbar, visste inte att det kommit ut en ny..
    Stor kram till dig, nu blir jag borta ett par dagar.
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack..hoppas du har rätt men just nu känns ju den där tröskeln som den är två meter hög, kommer ta ett tag att klättra över den hihi.
      Ha det så gott nu i dagarna i stockholm. Kram

      Radera
  5. Vad skoj att vinsten kom fram och att du gillade den =) Kram Camilla på Coquina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag gillade min fina vinst:) super fina är de, fått många avundsjuka kommentarer om dom:0.
      Kram

      Radera
  6. Jättegrattis och kul att just du vann! Ja visst är dom fina:))

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket. Ja jag blev jätte glad över tavlorna!
    Kram

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.