Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



torsdag 1 november 2012

Bakat och lite annat

God kväll.
Vad mörkt det blir ute fort nu! Det är ju som att vara ute mitt  i natten klockan 16..nästan iallafall!
Idag har jag bakat en saffrans sockerkaka, det är såå gott och blir jätte saftig. Så ni som inte prövat och som tycker om saffran så gör man som med vanlig sockerkaka och jag brukar bara ha 1 pkt saffran, egentligen står det 2 men detta räcker gott och väl. Så kan man pudra över lite florsocker över när den svalnat.

Nu i em har vi hämtat nya bilen så nu känns det säkert att köra igen, behöver inte längre sitta och tänka ut hur jag ska få ut ungarna snabbast, om det skulle behövas:)
Vi provkörde den sedan ut till sandsjö kyrkogård där vi la ner ett hjärta på mormor och morfars grav, som sagt i MÖRKRET så ser man ju inte riktigt hur det ser ut...

Min 5 åring har väl sett mig springa runt å fota lite här och var och jag tror att hennes yrke kommer bli fotograf. Ibland så kan hon ha tagit uppåt 50 kort, på allt från hennes naglar och till att få lillasyster att modella i alla möjliga miner, oftast med tungan ute:)
Så här är lite kort som wilma tagit, jag tog något av dom. Prinsess rum verkligen och blandat med mycket hello kitty.
Det får bli allt för idag. Ha en bra kväll. Kram Jennie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.