Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



onsdag 31 oktober 2012

från en annan del av huset..

Hejsan svejsan.
Det är inte utan att man känner sig lite seg och trött faktiskt. Skyller på vädret jag, vet inte vad ni tycker men det är mörkt å dystert just nu, kunde nästan varit filmdag varje dag:)

Idag har jag och de små varit i Eksjö en runda och hälsat på barnens "gammal faster" eller vad man nu säger:) Efter besök i Eksjö åkte vi vidare till Sälleryds där jag gjorde ännu en gravdekoration igen som min kära mamma beställt.
Hungrig som en varg efter det så kände jag att jag hinner inte laga mat innan jag svimmar så det fick bli MC Donalds, egentligen tycker jag INTE om den maten men faktiskt så, MC WRAPP är ok så det går att äta:) Nu håller de på att städa sitt bombnedslag till rum då det kommer en kompis till dom imorgon och hälsar på.

Här är lite bilder från de stora barnens tillhåll/ tv rum/hall. Som ni märker så är det mycket kort på väggar och inte så mycket runt själva samlingsplatsen... SORRY men ni får bara inte se hur det ser ut!! Smink, nagellack, chips, papper, glas och jaa allt som säkert hör tonåren till. Kan inte ens komma ihåg att jag stökade till så som barnen och deras vänner gör!! Jag har hotat med att ta bort tv rums bordet men ångrade mig sedan för då ligger ju skiten på golvet istället!!
Konstigt tycker jag, att man redan när de är i 13-14 års åldern och tidigare oxå för den delen, så märker man att nu läggs killar/männens anlag till att inte bry sig att plocka bort efter sig, ens bry sig om hur stökigt de har på rummet när kompisar kommer! Helt fascinerad att det är så inneboende i generna iallafall.

Ska se om jag kan få dom att städa sina rum så pass att det går att ta kort på dom...någon gång :)

Ha en trevlig kväll nu. Kram Jennie

1 kommentar:

  1. SÅ är det med tonåringar..städa inte väsentligt...ha en fin helg, VIOLA

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.