Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



torsdag 25 oktober 2012

Bad day men med trevligt besök iallafall..

Hejsan svejsan.
Usch vilken pest dag. Började med att försäkringskassan ringde, det var väl inget upplyftande samtal utan känner mig helt låg efter detta samtal. Sedan var det då dax för de bägge minsta barnen att fotograferas.... om man ska ta historian kort så kan man ju säga att det gick åt skogen!
De ska ju för det första bestämma själva, redan, vilka kläder de ska ha på sig. Det blev ju både tröjor byxor och klänningar över varandra. När vi väl stressar ner för att ta kort, efter ett hemskt utbrott av 3 åringen, så har inte fotografen kommit ännu! Väntan och åter väntan... Väl inne så vägrar 3 åringen att fotograferas och lägger sig och illvrålar på golvet!! Så farmor, farfar, mormor å morfar det blir ETT (kanske) kort i julklapp bara i år. Så är det ibland och idag orkade jag bara inte bråka och hur KUL är det att ha ett gråtande barn på kort, kan man ju vara utan att betala för det liksom.

Det roliga är ju att lillasyster och lilla wille varit här på besök. Kul att få hålla ett lite mindre barn igen. Ibland frågar folk mig om jag inte ska skaffa en till... ett sjätte barn med andra ord! mmmm myyyysigt med små söta bebisar, luktar gott, oftast, man vet var man har dom än så länge. NÄÄÄÄ det lockar verkligen inte längre att inte få sova på nätterna och knappt på dagarna heller. Den delen av mitt liv är definitivt över för mig. Så de som har varit oroliga för detta eller tänkt tanken så GLÖM det säger jag bara, jag VÄGRAR:) Nu ska jag hinna ta hand om mig själv lite oxå och de barn jag redan har, de är ju det bästa man har här i livet och nu vill man kunna ha lite kvalitetstid med de äldsta barnen nu när de små klarar av att bli bortlämnade emellanåt.

Ikväll nu så ska jag och en kompis åka neråt växjö/Åseda till en invigning av en gårdsbutik där, ska bli spännande att se vad de har för gott där:)

Måste ju visa nya modet på skor...eller vad man nu kan kalla det. Det är INTE jag som använder dom utan äldsta dottern och hennes kompis!!

Glöm inte vad ni kan vinna på Lördag. Ni kan kommentera fram till kl 15 på lördag sedan drar jag och barnen vilka som vinner vinsterna. Ännu en bild på dom alla 3.

Visar lite bilder på min skörd av squash och lite annat:)

Det var allt gott folk för idag. Ska se om jag kan ta lite kort från ikväll så ni får se hur det var på invigningen ikväll. Ha det gott och njut av solen som faktiskt kommer fram mellan SNÖBYARNA som varit här idag.
Kram Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.