Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



tisdag 16 oktober 2012

Inte för intet som det heter hjärtats fröjd

Tillbaka igen.
Här kommer ett litet kollage av blommor och mina gjutna saker. Tänk att rosorna fortfarande orkar blomma ute i detta kalla regniga väder, mina blommar för fullt som synes på bilden.
I em var jag ute hos min kompis som har Sälleryds Odlarglädje och gjorde en egen gravdekoration som stommen naturligtvis är ett HJÄRTA, tänkte den skulle få pryda mina mycket saknade mormor och morfar. Himla kul att göra något eget.
Ljusfatet/fågelbadet som är HJÄRTAT har jag gjutit och om man inte vill ha det som ljusfat eller fågelbad så kan man vända på det och sedan ha det ute på trappan och då blir det ett stort bulligt hjärta.
Tavlan med HJÄRTAT har jag gjort i två steg, först hjärtat och virat tråd runt och sedan gjutit ner det i form av en tavla. Det som återstår är en tavla med lite italiensk inspiration med lite snirliga detaljer.Den kunde nog vara fin att hänga upp i 3 ex men i olika färger kanske.. får prova mig fram lite
Ha en skön kväll. Nu blir det lite tv och lägga små barn här. Kram

1 kommentar:

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.