Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



tisdag 16 oktober 2012

Äntligen försäkringskassan...

Yees!! Efter 3 månaders väntan på lite cash så har de kommit, sa de.... För att vara sjukskriven så får man varken vara för sjuk eller för fattig för då kan det gå RIKTIGT illa.
Lite bakgrund till detta elände: 2010 i början av året blev jag sjukskriven. Hade då flera gånger sökt sjukvård för hjärtklappning, muskelryckningar och annat smått å gott. Till slut fick jag träffa min läkare som är den bästa jag haft, trots att vi inte alltid är överrens:) Han såg direkt vad mina problem berodde på, hjärtklappning, orkeslös, trött,nedstämd osv osv. Först när han sitter och räknar upp allt ansvar och arbeta och tidigare problem i mitt liv, så ramlade poletten ner även hos mig och jag förstod verkligen  att det inte var så konstigt att jag var utmattad och deprimerad. Var hemma sjukskriven helt 5 månader sedan började jag succesivt jobba. Hjärtklappningen jag hade försvann efter en månads sjukskrivning. När jag började jobba igen min fulla tid så kom hjärtklappningen tillbaka efter ca 1 mån.
Jag tänkte väl som alla andra att det försvinner nog snart så jag har nu gått å jobbat med detta från februari 2012- juli i somras. Jag blev förkyld och var sjuk i 3-4 veckor och det gick inte över. Hela semestern var förstörd kan jag säga.
Sökte läkare igen som inte hade någon tanke på utmattningstillstånd. Sökte läkare 3 gånger innan jag fick diagnos igen att jag inte hade återhämtat mig tillräckligt sedan förra sjukdomstiden. Därför jag var infektionskänslig.
Så där är jag idag. Att röra på mig och träna har alltid varit ett intresse jag haft. Gick på skidgymnasiet i ulricehamn.
Varje dag nästan, är jag ute och springer, går långpromenader, cyklar som en galning några mil osv. Det är min medicin som gör att jag mår bättre å bättre för varje dag. Plus mina intressen jag skriver om här, även familjen mår man ju bra av:)

Det var det där tråkiga jag skulle skriva väldigt lite om i denna blogg så nu är det gjort för denna gång:)
Lägger in ett inlägg senare med lite mer bilder av det jag gjort, den trevliga sidan av bloggen.
Tjingeling för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.