Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



söndag 14 oktober 2012

Betongskiva...

Som jag skrev igår så skulle jag "labba" med betong. Det har jag oxå gjort men det blev idag istället. Det var det mest kletigaste jag gjort hittills för att ens få i allt i formen och få det slätt och förhoppningsvis utan luftbubblor oxå. För att inte tala om att få ner armeringen i formen och betongen, till slut så stod jag och hackade i formen med min spade. Jag trodde att det skulle bli bättre( plus att jag avreagerade mig samtidigt då mitt tålamod verkligen började ta slut) och att jag då tryckte ner allt ordentligt. Bara det att när jag hackade på ett ställe så ställde ju sig nätet upp på ett annat ställe. Mitt rum där jag gjuter är full med betong nu, då menar jag inte i formar utan på golv, lite på väggar mm.
Slutade med att jag "grävde" upp all betong ur formen igen och upp med nätet, blandade ut allt i lite mer vatten och fyllde på igen..fortfarande stack det upp lite nät på en del ställen men nu får det verkligen vara nog, det blir som det blir nu.
Regnar gör det ju konstant hela dagarna i ändå, har knappt varit utanför dörren idag.
Så här ser det iallafall ut vid min ingång nu. Ett fågelbad i form av ett djupt hjärta, med lite mossa, pumpor och en ljung i. Hej skylten var bland det första jag gjöt.
Ska nu fortsätta måla mina tavlor jag gjutit och även se om jag får ordning på den här sidan.
Kram Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.