Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



onsdag 24 oktober 2012

Laddar inför läkarbesök...

God morgon alla glada.
Jag är glad...än så länge! Förstår det inte men min kära omtänksamma läkare kan oftast få mig att gråta när jag är hos honom. Kanske är det för att han vet eller kan "se" hur jag FAKTISKT mår och just det att han verkligen lyssnar och tror på mig. Även att vi inte alltid är överrens om allt:)

Man får ibland höra att" gud så skönt att få vara hemma och göra ingenting eller bara göra sådant som är roligt, det skulle jag oxå vilja göra". JAA vem skulle inte vilja det, det skulle JAG oxå vilja. VARA FRISK och kunna göra allt det som jag inte orkar göra. Jag tror INTE att någon som vet hur det är att ha en utmattningsdepression, skulle säga så. För de vet hur hemskt det är: Vakna med ångest och inte veta vad det beror på, det bara kryper i kroppen på en, sova dåligt på nätterna emellanåt, ständigt dåligt samvete för allt man borde göra men som man inte orkar pga sjukdomen. Ha dåligt samvete för att detta faktiskt oxå går ut över familjen, man orkar inte alltid vara trevlig, man orkar inte hitta på saker med barnen osv.Humöret är ju inte heller på topp och när det blir stressigt runt omkring så går det ut över andra. Sist men inte minst, det syns ju oftast inte utåt, jag är nog väldigt duktig på att hålla masken och håller det för mig själv...och doktorn då:) Den känslan som man känner när man som jag,tror att folk tycker att man är lat och att man bara vill gå hemma och skrota och göra roliga saker. Det mina vänner, är inte roligt alls att känna. Jag vill MÅ BRA, jag vill JOBBA som alla andra och känna mig nyttig, Jag vill orka med att BJUDA hem folk på  helgerna och umgås, Jag vill känna det LUGNET och GLÄDJEN som de flesta av oss faktiskt känner. Som sagt, vara frisk och må bra och trivas med livet, det är min högsta önskan just nu.
Vill bara säga att dessa grejer som jag gjuter och annat jag gör och lägger ut bilder på, det är sådant som får mig att må bra, och det är absolut inget som jag har gjort varenda dag sedan jag blev sjukskriven i somras. Det är saker jag gjort sedan två år tillbaka och samlat på mig.

MITT nyårslöfte till mig själv tror jag,är att se till att jag tar mig ur detta och aldrig mer hittar ner till den där gropen, ever again.

Bara ett litet morgon inlägg om hur mitt liv fungerar just nu:) men...det blir bättre och bättre dag för dag la la laaa.
Ha en bra dag alla. Kram Jennie ps glöm inte UTLOTTNINGEN, ni kan väl inte låta de som anmält sig få så stora chanser att vinna, varannan person just nu har en vinst att se fram emot om inte fler kommenterar under utlottningsinlägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.