Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



måndag 15 oktober 2012

målade tavlor i betong..

Hejsan svejsan.
Då är man mätt å glad efter att ha träffat två arbetskamrater idag och blivit bjuden på lunch. Alltid kul att sitta och prata lite.
Ville visa hur tavlorna jag gjöt häromdagen, blev i vitmålat. Längst ner är den där STORA bordsskivan jag höll på med igår. Stackars den som ska bära upp den från min källare, den väger ca 100 kg!! Kan ju gissa att jag får hjälpa till... Som sagt den kommer ligga stadigt iallafall och inget som man kan råka flytta lite på..


Jag har målat hela tavlan i tunn vit färg och sedan fyllt i texten med mer vit färg, blir lite mer "liv" i den när texten är vitare än själva tavlan. Väldigt shabby chic :)
Ska pröva att gjuta en liten blomma idag men måste ju ut och hämta lite sand till att gräva ner min form i och det lockar INTE, kommer ju att flyta bort ute.

5 kommentarer:

  1. Så fina! Har varit nyfiken själv på att gjuta i betong men det har aldrig blivit av, mest för att jag inte riktigt vet hur man gör men nu började inspirationen ta fart igen. Får se om det blir något framöver. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är bara att pröva sig fram, gissa hur många ton betong jag slängt som inte blivit bra:)

      Radera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.