Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



onsdag 7 november 2012

Fina blommor lyser upp


Hejsan på er.
Alltså jag vet ju att jag är VÄLDIGT glömsk av mig och jag vet att det beror på utbrändheten. Rätt så otäckt att veta att hjärnan skadas så av stress. Men iallafall,  idag på morgonen så var min mobil helt plötsligt försvunnen. Jag hade ju inget ljud på heller utan bara vibration. Jag frågade Wilma om hon sett den och hon " nä det har jag inte". Ok hon brukar ju tala sanning. Så jag fick ringa till min telefon och gå runt och lyssna om hörde något som vibrerade någonstans. Till slut öppnar jag dörren in till barnens rum och där i WILMAS säng ligger den! Lilla skitungen:) Nu som först upptäckte jag vad hon gjort med den oxå. Hon har fotograferat...igen på sitt rum. Sammanlagt ca 70 bilder och lite filmer oxå på allt från leksaker, sina naglar, fötter, lampor, säng, hello kitty osv osv.

Hon skrämde ju mig till att tro att jag blivit fullständigt dement!

Idag har jag varit ute på promenad i det fina vädret. Även börjat tapetsera och det hade kunnat vara färdigt nu om inte min käre man är så duktig på att sätta upp lampor med inte normala skruvar, så får inte bort dom. Blir till att vänta till ikväll och fortsätta då.
Så här ser det ut nu: Ska ju bli den svarta tapeten och som sagt absolut inte VITT tak som jag ville..

Jag fyndade ju igår oxå, köpte mig en fin orkide, blommor gör en alltid glad.
Så hade jag sedan tidigare de här krukorna från IKEA, riktigt fina faktiskt.
I zink krukan har jag sparat lite lavendel.
Ni vet väl att det går att använda lavendel till ganska mycket. Jag brukar göra lavendelsocker och använda i baket sedan. Är gott till glass oxå att strö på:)

Idag fick jag kallelse till ett möte med läkare och arbetsgivare om hur det blir sedan när man börjar jobba igen, ser inte fram emot mötet men däremot att kunna planera lite för framtiden.

Ha en fin kväll på er.
Kram Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.