Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



måndag 19 november 2012

Mossigt..

God kväll.
Har inte blivit något inlägg tidigare, sitter här med huvudvärk som inte vill ge med sig:( men nu så gör vi ett litet inlägg idag:)
Började dagen idag med möte med försäkringskassan och min chef. Mötet tog bara 20 minuter iallafall och om ett par veckor ska jag till läkare igen och efter det är det åter ett möte med alla. Får vi se hur det här kommer att sluta. Det kommer  bli så att jag kommer att gå tillbaka till mitt arbete igen för att pröva å se om det funkar  denna gång.
Från början ville jag pröva något helt annat, slippa att ta hand om folk och svårt sjuka människor. Kunde tänkt mig att stå i ett rum å bara plantera eller vad som. När man inte mår bra själv så är det inte så lätt att ta hand om andra och kunna trösta och stötta. Nu är det ju så att lagar och regler är ju lite STELBENT och man kan inte avvika från dessa, inte ens då det kanske vore det bästa ibland att få ett brake från sitt vanliga arbete. Men jag SAKNAR mina arbetskamrater himla mycket, så ni vet det:)
 Jag kommer absolut att göra mitt bästa och gå in i detta igen med positiv syn. Det jag däremot INTE kommer att göra är att låta jobbet ha så stor del av MITT liv. Det är INTE värt det för det är min hälsa det handlar om.  En klok människa i ett program för ett tag sedan sa att " jobbet är bara en bisyssla som ju för många är nödvändigt men det är det vi gör utanför jobbet som är det som får oss att må bra och som är det viktiga i livet". SÅ SANT! Så på något vis så får man ju försöka komma på ett sätt att arbeta eller "stänga av" så inte jobbet tar all kraft för att man faktiskt ska orka göra det där roliga som gör att man mår bra utanför arbetet.
 Jag menar tänk så många som blir drabbade av att inte jag mår bra! familj, släkt, vänner, arbetskamrater, arbetsgivare och staten som förlorar så mycket pengar på att jag är sjuk. Nu är man ju inte ensam om det här och värre blir det ju. Samhället är ju verkligen på väg att ta en ände av förskräckelse! Är det meningen att var och varannan människa ska bli sjuk bara för att samhället blir mer och mer stressat och sparar in pengar hit och dit! DET är sjukt!
Såå... jag behöver nog lite hjälp på väg för att komma på hur jag ska göra för att lyckas med detta, få livet att gå ihop på något vis. Mycket roliga saker som ger mig mycket energi och ork och göra lite av det nödvändiga som tar energi och ork:) Någon som har tips på hur man gör, tips tas tacksamt emot:)

Iallafall, jag fick med mig en mossboll igår när jag var och gjorde mitt hjärta. Jag virade bara lite pärltråd runt och satte i knappnålar i olika färger i. Ska hitta någon fin kruka att lägga bollen i bara:)



Ha en bra kväll. Kram Jennie

2 kommentarer:

  1. Krya på dig! Jag drabbades själv av utmattningsdepression för några år sen & det gäller att verkligen lyssna på sin kropp!

    Vilken fin mossboll du gjort!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Det är inte lätt när man hamnar i ekorrhjulet..jag lyckades ta mig ur det...höll på att jobba ihjäl mig som lärare under många år...visst jobbar jag mer än någonsin..men trivs som fisken med vad jag gör...lycka till, VIOLA

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.