Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



tisdag 7 maj 2013

vår..sommar?

God kväll.
Oj vad dagarna går fort, man vill inte riktigt gå in på kvällarna. Idag har ju varit en riktig sommardag och helt underbart.
Var på torgdag idag och köpte lite nya perenner till det nya landet vid dammen..

lite kantväxter i vitt och mörkrosa/röd

på motsatta sidan vid den stenkanten har jag tänkt att ha lavendel hela vägen..
Tur man har det här att peta i lite när man känner att man börjar bli lite smått irriterad över hela processen med att starta upp ett företag. SÄRSKILT när man söker starta eget bidrag som jag faktiskt är berättigad att få.
OM jag söker starta eget bidrag, så får man inte ha registrerat sig som företag för då får man inget bidrag.
OM jag söker hjälp på banken till detta för att kunna komma igång så fort som möjligt NU,så kan de inget göra innan jag registrerat mig som företag!
OM jag registrerat mig innan jag sökt ytterligare ett bidrag som jag kan ha rätt till, så får jag inte det utan det skulle man söka samtidigt som starta eget bidraget.
Enligt arbetsförmedlingen så får jag inte ens ha sett mig om efter lokal att vara i för det ska jag göra under tiden jag får mitt bidrag, medans de från starta eget undrar var jag ska ha min butik och om jag fått klart från banken..
Om jag vill ha kontakt med leverantörer för att få prisuppgifter och bli kund hos dom så går det inte förräns jag är registrerad.
SÅ min fråga är.. är det konstigt om folk är arbetslösa och inte har något att göra! Man får ju inget göra..
Slutpratat om det nu:)

Min magnolia håller på att slå ut här nu..

suddig bild blev de visst..

Kul att den klarat sig här iallafall och hoppas det kommer bli en stor härlig buske/träd om några år.
Nä nu får ni ha en fin kväll, jag kollar på The following,lite svårt att koncentrera sig på både blogg och den där hemska serien...

Kramar från mig.


10 kommentarer:

  1. Oj så himla krångligt… Hoppas det löser sig på bästa sätt!
    Fint i din trädgård! Jag ska nog ta mig an vår lite i helgen för det behövs verkligen;-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja, ute har det varit sommar idag:)
    Men vadå i hel....hur de tänker! Hur ska man kunna starta nått om det är så där o så o si! Vad arg man blir!
    Önska dig en skön onsdag!
    Kram Sirpa♥
    Hih just fina blommor! :)

    SvaraRadera
  3. Men FY vilken uppförsbacke med allt praktiskt och när den ene säger si och den andre säger så! Måtte du ta dig igenom denna djungel av regler så du kan göra din dröm sann!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Jag blir faktiskt mållös över det systemet vi har idag...
    Hur tänker dom?
    Dom verkar inte vilja att människor ska var aktiva!

    Vackra Magnolian!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Meen, herreguuud! Så krångligt allt måste vara då och hur man än vänder sig så har man ju rumpan bak! Nästan det dummaste jag har hört! Kan ju ta musten ur vilken entusiastiskt entreprenör som helst...

    Vilken sööt damm du har, förresten... Nej, har inga tips mot det där grå stråna som plötsligen envisas med att dyka upp, mer än att färga då... :)

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  6. Men visst är det väl underligt... det verkar vara omöjligt att göra rätt i vårt samhälle idag!!

    Ja, nu känns det verkligen som om sommaren kommit, jag ska jobba klart o kasta mig ut i trädgården :)
    Stor kram o mysig onsdag till dig!
    Jessica

    SvaraRadera
  7. Visst är det skönt att kunna vara ute och pyssla. Jag glömde helt och hållet bort The following, hur jag nu kunde göra det!
    Fin Magnolia, satte en förra året, men den verkar inte vilja komma igång!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. å visst är magnolia underbart vackra!!! Planterade en magnolia när vi flyttade till huset för 2 år sedan men den tog sig inte..få väl gör ETT försök till!!! Ha en fin fortsatt vecka kram från Maja

    SvaraRadera
  9. så himla krångligt det verkar det där med starta eget bidrag. Verkar ju som om de inte vill att man ska arbeta, utan då är det bättre att gå arbetslös. Så fint du får i din trädgård och vad fort det går nu med all växtlighet ute.
    Önskar dig en fortsatt bra vecka.
    Kramar
    Lena

    SvaraRadera
  10. Vilka trädgårdskunskaper du har!! Önskar jag hade en uns av dina färdigheter :-) Ja du... ibland önskar man att de som bestämmer regler för företagande startar ett företag.. som prov för att se hur allt (inte) fungerar! Jösses! Tack för titten inne på min blogg!! På återseende!

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.