Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



torsdag 23 maj 2013

Vad i katten!?

Hejsan på er.

Vilken härlig kväll man haft nu, soligt men ingen värme precis när den gick i moln men man får vara glad att det är uppehåll.
Här blev de grillat att äta idag.. Gott och smidigt..ni vet ju..då är det jag som slipper göra maten :) det är nog det bästa av allt.
Jag har nog kommit in i en sådan där period när jag har så fruktansvärt lite inspiration till att laga mat, blir samma sak vecka ut och vecka in, makaroner..korv..köttbullar..spaghetti å köttfärssås..potatis med köttbullar..lite våfflor ibland.. Jag är SÅÅ trött på makaroner så de kommer snart ut genom öronen men det är det som barnen gillar mest av allt..konstigt..de borde väl oxå tröttna det hoppas jag iallafall.

Bakat vet jag inte när det gjordes sist, flera veckor sedan..
De här ekar tomma nu igen och behöver fyllas på.

kan ju baka 6 sorters kakor och fylla på.. får nog bli barnarbete till någon sort:)
sådana här ljuskoppar kom det ett helt gäng igår som jag beställt men denna köpte jag för längesedan, tycker de är så söta
Idag var Wilma och badade lite med barnen och dagmammorna och Nellie och jag åkte ner till butiken, jag jobbade och hon satt och spelade spel på telefonen och tjatade nästan hela tiden:)

Något annat lite mindre trevligt idag på fm när jag skulle öppna till växthuset.. Detta mötte mig då!!

det var dom luktärtorna det som hade kommit upp en bit..

trodde att hyllan ramlat ner eller att någon varit inne och förstört..
krukorna låg hej vilt överallt..

MEN vår katt var himla billig idag faktiskt!! Jag hade lyckats stänga in honom igår kväll och inte sett honom så han hade fixat en toa på detta vis för han hade skrapat ihop jord och skitit oxå, det ska vara lyxigt att bajja i fin dyr jord :)
Jag kan säga att jag kollade noga när jag stängde ikväll:)

Ha en fin kväll.
Kram Kram

5 kommentarer:

  1. Men vilken otur att du stängde in katten...jag har varit med om en grej jag med....i vårt gäst/bloggrum nere i källarvåningen stänger jag alltid dörren på kvällen...en dag för några månader sen kom jag in på morgonen och då hade en av våra katter blivit instängd och "skitit" på en herdematta som jag har under bloggbordet!!!Tror du jag blev hyper, hihi....det var bara att slänga in mattan i tvättmaskinen...men det gick ju bra iaf, haha...
    Ha de gott!
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Å nej!! Kan tänka mig att ett o annat ord kom ur minne då;)
    Å vad du fejar i trädgården! Känner att jag vill ta tag i det jag med!! Men just nu sitter jag på hotellrummet o ska snart packa innan jag ska sova, imorgon bär det av hemåt igen!
    Hoppas att allt inspirerande förvaltas när vi väl kommer hem sen ;)
    Vill önska dig en riktigt skön helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Jag känner precis som du , jag har ingen inspiration när det gäller mat alls, samma sak hela tiden känns det som.
    Vad tråkigt med dina planter i växthuset. Ingen rolig syn att komma ut till.
    Ha en underbar helg!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  4. Hej Jennie! Ja, att kunna grilla nu är så himla roligt...man BEHÖVER INTE laga mat!!! Samma här fantasin börjar ta slut:/
    Oj, låste du in katten, hihii då hade katten roligt:)....men kan tänka mig att du var inte så glad!
    Önskar dig en mysig fredag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  5. HAlloj!!!! lille kissen..visst blir man förvånad när man kommer in i växhuset o det ser ut sådär...man kissen har säkert haft det jättekul!!!!!! Håller med dig vad det gäller mat men visst är det skönt med grillen, finns inget godare än nygrillat med en god sås till o ett fång med grönsaker!!!! Ha en fin helg kram från Maja

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.