Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



lördag 18 maj 2013

Sol..firande..regn..åska..sol

God kväll.
Hoppas ni har en fin pingsafton, här gör vi inget speciellt nu ikväll. Annars har vi varit på stan i flera timmar där det var 50 års firande av SAPA. Uppträdande på torget, korv dricka tårta kaffe popcorn osv bjöds man få och fanns väl 5 sådana där hoppborgar i olika storlekar. Såå mycket folk som var på stan.
Kul att det händer lite här tycker jag:)

vill helst inte vara med på kort utan fick lura henne till att titta på mig:) här är det tårtdax..

Lägg till bildtext

pappan i huset, förste ballonghållare och goodiebaghållare..

ser måttligt road ut :) i påsarna var det mycket gott:)
 Efter firande på stan så kom man hem lagom till detta!!! Man får ju se det positiva i det och det är att jag och de små barnen sådde i våra land i går så man behöver ju inte vattna precis på ett par dagar hihi

himlen öppnade sig bokstavligt talat och åskan var allt annat än trevlig, men bättre på dagen än natten tycker jag!!

ser ju nästan ut som någon står och häller vatten men det var så mycket som kom på en gång så detta kom forsande ner från hustaket..

sedan kom solen tillbaka och det fick bli en promenad med hunden..en sakta promenad då man går på alvedon igen för den här himla halsen !!

visst är de fina ;)

rabarberna växte himlens så fort utav all skit de fick för någon vecka sedan hihi..

smultron som blommar nu.. barnen och hundens favorit ända fram till hösten.. mina med men man offrar ju sig liksom för barnen:)

de här stora slemmiga sakerna hittar gärna upp till vårt uterum..
lite äckliga tycker lillskruttan hihi.
Ha en fin kväll och en fortsatt fin pingst!

Kram Jennie

7 kommentarer:

  1. Önskar dej fortsatt trevlig helg min vän!!!
    Roliga bilder...hihi...
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  2. Hihi, det är inte alla som blir glada då kameran kommer fram, men du fick ju charmiga bilder på den lilla sötisen trots allt :)) Härlig utedag :) Men wow vilket skyfall!!! Tur att det drog över så ni kunde ta en prommis sedan :)

    Önskar dig en fin söndag!

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Kul med lite fest på stan och tårtätning! Mindre kul med hällregn och slemmiga sniglar! Dock är väl nästan det bästa när solen skiner så där vackert efter ett riktigt ösregn och man kan ta en prommis!

    Kraam och ha en fin söndag!
    Petronella

    SvaraRadera
  4. Så stora dina rabarber är! Mina är mini mini små. Börjar misstänka att det är något fel på jorden....
    kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Så härliga bilder på nära o kära, blommor och en liten besökare:) Låter att du har haft det skönt!
    Önskar dig en fin start på veckan!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  6. Hej Hopp! Åh så härligt ni haft det under helgen! Verkligen mysiga bilder! KRAM

    SvaraRadera
  7. Härligt med firande och annat!
    Kram och ha nu en fin
    vecka med!
    Sofia

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.