Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



söndag 5 maj 2013

Min helg,Cruising, film,gödsel och nya betongtavlor

Hej på er alla.

Nu sitter man här i soffan och tittar på en liten envis tjej som far runt som en sportspole och vill inte sova!! Storasyster somnade för en bra stund sedan..
Var tvungen att kolla på korten och se vad jag gjort i helgen egentligen hihi. Faktiskt ganska mycket tycker jag..

började med att hyra filmer men har bara hunnit titta på mammas pojkar..  Man blir lite rädd, tänk om ens barn bor hemma när de är 35 år och fortfarande tror att mamma ska göra allt åt dom:) hemska tanke men himla rolig, se den!

promenad i härligt väder.. där det kom golfbollar vinande runt öronen men träffade några träd istället för  mig.. 

var på cruising i stan och kollade så här fina bilar, var runt 1200 bilar som åkte runt och visades upp.

Dagen arbete har bestått i att tömma denna kärra på championkompost, kan säga att jag har fått valkar i händerna och har känt mig som en riktig bonde där jag gått och kört bajs och hävt ut i alla land. En blandning av all möjlig gödsel och nu efter fyra år har jag börjat vänja mig vid denna hemska lukt:0

pallkragarna fyllda till bredden med bajs nu..

där vi hämtade bajs idag, han berättade att någon tydligen haft för mycket av denna gödsel i trädgårdslandet..

potatisen hade blivit som bakpotatis, morötter mega stora, rödbetor som en mindre fotboll!! men så hade de ju spruckit pga att de växt så fort och så mycket.. men tänk vilka jätte grönsaker, man hade ju blivit mätt på en morot hihi..

påfyllt även i nya landet vid dammen..
Så efter denna ute dag så gick jag in och gjorde färdigt några tavlor igen, är någon vecka sedan sist tror jag..

den här nya tavlan är nu målad och f'ärdig..


den här är oxå ny



Ja det här var min helg i bilder.
Vad har ni hittat på för något. Hoppas ni haft en fin helg och njutit av sol och värme som iallafall vi haft turen att ha nu.
Ha en fin kväll.
Kram Jennie

6 kommentarer:

  1. Min helg i bilder finns på bloggen ;)
    Fina bilder hos dig!
    Vilken tur att golfbollarna missade dig!!! De är ju rätt hårda...
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder du bjuder på...så fint du har gjort ute ...visst vore det bra om man kunde odla såna stora grönsaker
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Hej Jennie! Så mycket du har hunnit! Trädgårdslandet ser mycket fin ut och vilka fina tavlor du har gjort, den sista bilden är jätte söt! Hoppas din vecka har börjat bra och önskar dig en skön kväll!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  4. Härligt växthus du har...vill också ha ett...men det lär dröja;( Jag brukar inte så nu för tiden men i år ska jag iaf så olika sorters sallad...för nu ska här ätas sallad hela sommaren, hihi....med andra grönsaker i också förstås...man är väl ingen kanin, haha....
    Ha det gott min vän!

    SvaraRadera
  5. Så duktig du är som arbetat och påtat i trädgården och vilka fina tavlor du gjort.
    Kramar
    Lena

    SvaraRadera
  6. Vad du hunnit mycket
    Ha en skön vecka

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.