Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



tisdag 21 maj 2013

Målardag

Hej igen.

Sitter och är lite irriterad över att jag är så oteknisk! Eller så är det datorn det är fel på :)
När man blir så där lagom irriterad ja då är det dax att pausa lite så nu skriver jag lite på bloggen istället.

Idag har jag varit och målat och hållt på i min blivande butik och jag har haft himlens bra hjälp av "Tant H" :)) Tänk vad man är lyckligt lottad med sådana fina vänner man har, igår en kompis som agerade reseledare, hihi och idag  en annan som hjälpt till att måla och lite annat smått.

Det här är dörren som består av 3 dörrar kan man säga, jag kan öppna upp hela framsidan in till butiken om jag vill.

den här stooora dörren var rödbrun innan men nu e den svart . Insidan målade vi för tror inte man får ändra utsidans utseende på huset.. för då hade det ju blivit alldeles för FINT :)

Ibland undrar man om man någonsin kommer bli färdig med allt och när jag väl öppnar så är det säkert något jätte viktigt som jag har glömt bort att göra och just i skrivande stund så kom jag på en sak!! Bäst å skriva upp det..senila jag..
Började sätta upp lite väv i taket, typ som duk och så blir de lite böljande, det är högt i tak och så är det några lysrör som jag inte tycker är så fint,

Något helt annat nu, herregud vad GRÖNT det är ute! Det är så fint med allt det här ljusgröna färska i allt som växer nu.

Igår på morgonen hade det regnat och när jag tittar ut så kom solens strålar igenom bland träden i skogen bakom vårt hus.

Det blir ju aldrig lika fint på kort som i verkligheten men det var riktigt fint med lite regndis och solen samtidigt.
Hoppas barnen somnar tidigt idag, ska snart börja förberedelserna tror jag så jag kan lägga ner mitt onda huvud tidigt idag!

Ha det så gott.
Kram på er/ Jennie

8 kommentarer:

  1. Hej Jennie! Va glad jag är för din skull att det börjar hända i lokalen och att du har fått hjälp!
    Vilken fin solbild!
    Önskar dig en skön kväll!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  2. Jag brukar konstant hävda att det är datorn det är fel på...För jag skulle aldrig erkänna mig oteknisk=)) Fast jag är det, hehe.

    Ska bli så spännande att se din butik!
    Tänk, en alldeles egen butik, det kommer att bli bra tror jag!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Åhh, stackars dig och dumma migrän! Inatt hade jag så ont i tinningen så det gick inte att sova, var som en morakniv i huvudet... :( Haft ont hela dagen.... Nää, krya på lilla huvudet nu och såå fint det börjar bli i butiken! Roligt att det börjar ta fart!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  4. Ha en fin tisdagskväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  5. Spännande med affären!
    kram

    SvaraRadera
  6. Jag har nog missat något. Visste inte att du skulle öppna butik...
    Så roligt! Jag önskar dig all Lycka Till!
    Skönt att du får lite hjälp också. Det kan säkert behövas :)
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  7. Vad kul att det ska bli en butik. Ska bli kul att få se mer när det händer. Har du någon tidsram alls? ;-) Är det här du ska sälja din betong? Tänker du sälja annat också?
    Ha en fin dag!
    Kram anette

    SvaraRadera
  8. Hej fina Jennie.
    va härligt och roligt för din skull att det börjar hända saker... På riktigt!
    Ska bli så kul att se hur det blir när det blir klart!
    Stor kram
    jessica

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.