Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



onsdag 22 maj 2013

Min alldeles egna julafton :)

God kväll på er.
Det har verkligen varit en skön kväll och jag fick rent ut sagt låsa in mina barn för att de inte skulle gå ut igen.  Visserligen skönt när de hellre är ute än inne..

Förutom att de har snigel jakt så letar de maskar och gör tårta av jord, sand, gräs och maskrosor vi har väldigt gott om just maskrosor i gräset. Är det något som växer så är det dom!!

jordgubbarna växer så de knakar och blommorna är på väg, hoppas på stooor skörd:0

luftlök och gräslök växer hejvilt i denna pallkrage..

inte en endaste sockerärta på gång än..

gången mellan dammen och landet..

börjar likna lite mer en sjökant det där landet nu..

den här tulpanen är så fin tycker jag..

stockros i bakgrunden, kommer inte ihåg vad det var för färg på den, spännande att se..

tycker verkligen de här är fina de gamla ormbunkarna..

fint när de fortfarande inte vecklat ut sig helt utan är lite ihoprullade.

japansk lönn,har överlevt många förflyttningar men klarat sig.. färgen är  så fin..


Lewisian börjar blomma nu..blommar flera månader i sträck..

Ni vet att jag i måndags var och köpte lite grejer till min kommande butik. Idag precis när jag lämnat barnen så ringde de att de var på väg med en pall saker till mig, så istället för att måla och feja idag så blev det till att packa upp saker istället, tog halva dagen t:)

Här är lite av det som kom..

Jag är ett stort fan utav de här trähästarna..


värmeljushållare och kronljushållare

två olika storlekar som man kan ha som kruka och  ljuslykta
Nähä, får väl gå och knapra i mig ett piller igen..den där migränen vill inte ge med sig, hoppas på att den flyger iväg under natten så man vaknar pigg å glad imorgon :)
Ha en fin kväll.
Kram Jennie

6 kommentarer:

  1. Vilka fina grejer du packat upp till affären. Håller helt med om att de där tulpanerna är superfina. Som prinsesskronor!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Men åh vad fin den svarta hästen är!!
    Jag gillar den som 17.

    Usch, hoppas att du slipper huvudvärken idag!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Hej Jennie! Så dina barn bakar, härligt! Det gjorde jag också när jag var barn och jag kommer ihåg att vi gjorde "smörgåsar" av stora blad och blommor!
    Så fint du har på din gård och tulpanerna är riktigt fina!
    Väntar med spänning hur din butik kommer att ser ut med alla fina saker!
    Hoppas din migrän är borta idag! Önskar dig en trevlig torsdag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  4. Ser att du handlat utav Affari :) är en stor leverantör hos mig....vackra bilder...här regnar det för fullt, vräker ned just nu :/ ha en fin helg, kram

    SvaraRadera
  5. Mycket fint du får till affären
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Hej
    Har en liten undran eller för vissa av oss i samhället är det av stor betydelse:
    Har du tänkt på tillgängligheten i din butik? Alltså lätt att komma in i butiken, inga trappor eller så!! För oss som har rullator el rullstol el bara svårt o röra oss normalt.
    Försök även att inte ha så trångt mellan bord o ev hyllor, vore bra om man komma fram även med rullstol el rullator runt i butiken.

    Jag är själv reumatiker o använder rullator i vissa sammanhang. Har vänner runt Vetlanda med funktionshinder, och vore kul om dom kan besöka din butik.

    Goa kramen fr Lotta

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.