Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



torsdag 9 maj 2013

Åskoväder..

Hejsan.

Hoppas ni har haft en fin ledig dag idag.
Här var jätte varmt när man stack ut näsan på morgonen,  17 grader i skuggan och riktigt kvavt..man bara anade ju vad som skulle komma !
Världens stört skurar och ett åskoväder, det stod vatten ute i trädgården nu när de var så torrt i marken. MEN så gott det luktar efter lite regn nu och hoppas det blir lite lättare att andas igen när all pollen lagt sig lite..

Håller på att leta som en galning efter två små skitsaker till min Phil and teds barnvagn, jag höll i dom för några veckor sedan och tänkte att jag skulle lägga dom på ett säkert ställe så jag visste var dom var.. men så är det ju det där med att lägga det sååå säkert så att jag inte kommer ihåg var jag lagt det.

Hittade däremot massor av sådant här:) jag sprider ut mina alster lite överallt här i huset hihi..

Tänk vad mycket plats vi kommer att ha snart när allt det här ska bort:)

lite mörka bilder med jäääätte dåligt ljus i källaren..
Det där med minnet, ibland blir man lite rädd men läkare mfl har lovat att det kommer att bli bättre så småningom men kan ta lite tid och jag får väl hoppas på det...

Var ute en runda i trädgården efter regnet och plockade en halv spann med sådana här små fulingar, ni kanske tycker dom är jätte söta och fina men näää, de äter upp precis lika mycket som de andra bruna stora snuskiga sniglarna..


Ha en fin kväll nu.
Kramar från mig.

sista bilden på denna skönhet och är nu helt utslagen, har några stycken blommor nu :)

10 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja, minnet....hih inte alltid det bästa! Jag är värdelös med min mobil...lägger den nånstans och i nästa sekunden jag kan inte hitta den!:)
    Vad mycket fin du har, de sakerna du har gjort!
    Sniglar, de är väl inte bra i trädgården!
    Önskar dig en mysig fredag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  3. vi hade åska här och ösregn..sen kom solen igen
    sniglar finns det gott om usch..men inte sett några mördarsniglar än
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Visst luktar det gott när de första regndropparna når marken...
    Viktiga saker gömmer jag också sen när de behövs så är de puts väck ;-)
    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Läskiga sniglar....idag har vi haft grått och trist väder... men man ska inte tro att sommaren redan är här så det är nog helt normalt;)
    Önskar dej en fin morgondag;)
    Kramis bia

    SvaraRadera
  6. Kikar in för att önska dej en trevlig lördag kväll....hoppas du har det bra;))
    Kramisar från bia

    SvaraRadera
  7. En snigelplockarrunda borde jag med gå :)
    kram

    SvaraRadera
  8. Dina betongtavlor är verkligen fina!
    Visst vill man helst ha sol hela tiden, men det märks på blommorna att de blir riktigt glada över att få regn också. Det behövs ju såklart, men det kunde ju regna på nätterna så att vi får ha den härliga solen framme på dagarna? =)
    Ha en fin söndag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  9. Jag kan tycka att det är skönt ibland med ett riktigt oväder. Lite mysigt när åskan dundrar.
    Om jag får vara inne förstås=))

    Jösses, vad du har betonggrejer!
    Mycket fina saker!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  10. Hoppas du har en riktigt skön helg

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.