Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



lördag 25 maj 2013

Blommar i varje hörn..

God kväll igen:)

Vilken härlig kväll vi haft här och det verkar som att fler har haft lika fint. Här tycker jag vår himla förkylning går runt runt just nu..
Både wilma, jag och nellie har ont i halsen och mitt har kommit och gått under någon veckas tid nu och denna himla rethosta..
Jag hoppas som sagt var att förra sommaren INTE upprepar sig. Jag var sjuk i flera veckor med feber ont i halsen och öronen plus att jag fick inflammation i ett kärl i vänster arm sk tromboflebit, det gjorde himla himla ont...

Idag har jag hämtat en soffa och ett stort gammalt skåp, ska ha det i butiken. Någon som vet..men visst kan man måla med färg på tyg på ex sofftyg? Har för mig att jag läst det någonstans.
Jag ska testa och blir det inte bra får man väl klä om soffan.

Trädgårs em/kväll har det blivit här..
















Det var lite blommor..igen..
Ha en fin kväll.
Kram

2 kommentarer:

  1. Jag har målat på möbeltyg flera gånger.
    Målar med vattenbaserad lackfärg och slipar med pimpsten mellan varven för att få en mjuk och sittbar yta. Vet inte om det är rätt sätt men det har funkar fint!

    Urk för förkylningar på sommaren!
    Håller tummen för att det går över.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Jag ser att äppelblomningen har kommit liiite längre hos er;))))Jag har också naturbilder på bloggen den här gången, hihi...hoppas du har haft en fin mors dag....vi har varit ute och ätit hela "lilla" familjen...så jag är nöjd;))
    Nu blir det snart Bingolotto för min del....hoppas naturligtvis på storvinst, hahaha....
    Kram från bia

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.