Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



tisdag 28 maj 2013

Fullt upp

Hejsan.

Märks att det är vår/sommartider nu för här skrivs det inte varje dag längre, det är ju massor att göra ute och med allt annat just nu.
Idag har det varit träff med försäkringsman om alla försäkringar och eftersom man varit sjukskriven så är man inte så mycket värd på den marknaden just nu, om 1,5 år så kan jag få teckna de flesta försäkringar som finns. Den här mannen tyckte inte heller att jag skulle pensionsspara vilket jag tycker låter vääääldigt konstigt! Är inte det det enda som bankerna och telefonförsäljarna tjatar om, pensionen!! Nä det blir ett andra utlåtande från någon annan tror jag. Annars är det väl madrassen som gäller, pengarna läggs där till pensionen hihi..


Har plockat och gjort lite av varje där i butiken idag, kan säga att förre hyresgästen där inte har städat så bra efter sig, (mannen) ;)
Iallafall i helgen så lyckades vi vända på betongskivan jag göt för lääängesedan. Den var så len, nästan som marmor på den sida som ska vara uppåt MEEEN... det där himla armeringsnätet låg nästan ända uppe i ytan, jag som hade sådant jobb med att skaka så att det inte skulle komma ner i botten!!
Något litet hål var det på ett par ställen men faktiskt..det får vara så där, inget är väl perfekt och JAG gillar sådant som inte är perfekt:)

köpte mig några buketter med riddarsporre idag.




De får stå ute på altanen håller sig bättre tror jag än inne:)

De här blommar för fullt i skålen..
Nu ska jag ut å vattna alla tomatplantor och gurkplantor och övrigt där ute i växthuset.
Ha en skön kväll.
Kram från mig.

3 kommentarer:

  1. Kan nog instämma med dig om att det är märkligt att han inte tyckte du skulle pensionsspara. En annan åsikt är säkert vettigt.
    Fina blommor du köpt.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Ja du ibland önskade man att dygnet hade dubbelt så många timmar;)
    Va spännande med butiken!!! Stort Lycka till till dig!!! :)
    Men du är det inte lövkoja? Eller är det samma sak kanske?;)
    Vad vet jag!
    Hoppas du får en fin fin onsdag !
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Så vackert med riddarsporre...såna hade min mormor
    kram Rosa

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.