Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



tisdag 18 december 2012

Paket öppning redan..

Hej, denna tisdag kväll.
Mötenas dag idag kan man säga..
Började dagen med att följa med mina små barn till missionskyrkan med dagmamman. Brukar ha lite julfint för barnen där varje år. Sjunger lite mm. Fin och mysig stund iallafall.
Sedan var det dax för möte med läkare, chef, min handläggare på försäkringskassan och så jag förstås:)
Gick igenom lite vad min läkare och jag hade för plan för framtiden. Så om några veckor ska jag börja jobba lite igen. Var ett ganska snabbt möte iallafall :)
Nu är jag precis hemkommen från ännu ett möte, föräldramöte i ena sonens klass som visst är lite strulig, kan ju säga att detta inte är något nytt. Från första klass kan man säga och tills nu, åttonde klass, så har våra barn fått byta lärare OTALIGA gånger. Kan inte ens komma ihåg hur många det varit genom åren. Detta kan ju knappast resultera i annat än STÖK!! Klart att klassen blir orolig när den aldrig får behålla de där som verkligen är ämnade till att vara lärare och som ger klassen trygghet och regler.

Det tråkiga i det hela nu är ju att denna "stökiga" klass kommer ju säkerligen inte få någon extra hjälp framöver men däremot... MINDRE resurser och minskat antal lärare. Kommunen har dåligt med pengar igen och då är det ju så himla lätt att spara in på våra barn som ju faktiskt är vår framtid!
Det behöver man ju inte vara politiker för att förstå hur dessa barn kommer att ha det framöver och hur mycket kunskap de kommer att lära sig. Undrar hur många som faktiskt kommer att komma in på gymnasiet och de krav som krävs för det.
Spara in lite pengar på de som sitter där uppe och bestämmer dessa usla beslut och ge så att det finns tillräckligt med resurser till barnen istället.

Nä, blir bara arg av att tänka på det.
Lite trevliga överraskningar då. Barnen fick julklappar av sin dagmamma idag och jag fick paket i brevlådan, vi hade nästan lite julafton idag:)
Mina paket kom från glossybox, kommer varje månad med lite smink, hud och hårprodukter m m, de är inte gratis men tycker att jag kan få unna mig något själv ibland. I vanliga fall bara ett men denna månad var det ett extra man kunde beställa, nyårsbox:) får se om jag får ha det i fred, både stora tjejen och små tjejerna är intresserade av mina grejer.Alltid e de så:)


Har fått upp mina amaryllis i taklampan oxå men kom just på att jag glömt att hälla vatten i stjälkarna.

Ja här har vi den riktiga vakthunden. Hon är inte klok faktiskt. Så fort hon ser eller hör något åka/gå förbi så skäller hon och ska kolla vad det är. Här har hon utsikt rätt ut på framsidan av huset och ser ju varje själ som vandrar lugnt förbi.
Nu ska barnen läggas  här,börjar bli lite gnälligt och jag har såå svårt att koncentrera mig på något när de står bredvid å pratar och drar i en :)
Ha det gott. Kram Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.