Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



måndag 17 december 2012

Blommigt värre :)

Hejsan alla ni.
Hoppas ni har det lugnt och skönt så här innan jul och inte stressar ihjäl er.
När vi var och handlade lite häromdagen på Maxi, alltså bara vardagshandlade, inget till jul precis, så sa hon som var i kassan att det är ju precis som att folk tror att vi kommer att ha stängt i flera veckor:) så är det ju som tur är inte men jag tror att på något vis så vill folk ha allt handlat och klart tidigare och tidigare för varje år, för att de inte ska behöva stå med allt dagen innan jul. Häromdagen så fanns det inte ens parkeringsplatser där på maxi sååå mycket folk var det. Är det vårt nya stressade samhälle som visar sig tro?
Vi firar ju jul överallt förutom hemma... lite på julaftons kväll får vi iallafall vara hemma i vårt eget hem och njuta lite.

Idag har jag varit hos min kompis som har handelsträdgård ute i Sälleryds utanför Vetlanda, inhandlat lite blommor och gjort lite blomgrupper. Tyvärr så tog mossan slut och knappast kul att ut och plocka nu. Försökte med mannen innan. " kan inte du vara så snäll å gå ut i regnet och gräva fram lite mossa till mig som finns under all blöt snö"? Tror ni det funkade....absolut INTE! så får väl gå och köpa mig lite mossa...
Fick en hel del blommor på köpet idag oxå. Typ 20 röda rosor, massa liljor vita och rosa, vita cyklamen. Så köpte jag hyacinter, mini amaryllis, narcisser och lösa amaryllis. De lösa ska jag hänga upp och ner här hemma i en lampa, man fyller på lite vatten i stjälken och vips så håller de sig ganska länge så där, fyller på lite vatten bara när det tar slut.
Här lite bilder på blommor. Som sagt, antingen är det för LJUST eller för MÖRKT när man ska ta kort, blir inte några bra bilder inne denna årstid.
med lite kottar, band, ängel, ljushållare och stor nål och hjärtan i denna..

närbild , lilla mini amaryllisen, spännande att se hur den blir.

cyklamen i ett zinkhjärtan och lite mossa

röda rosor och vit lilja

här står de än så länge men ska snart hängas upp och ner i en taklampa. Vinröd och vit amaryllis

inte alltid man unnar sig blommor i sovrummet men idag kunde jag det :)

en annan grupp med lite karljohan svampar i porslin i mitten och lite vita liljor i kanten och kottar.
Jag har satt 1 hyacint, 1 narciss och en miniamaryllis i dessa grupper.

inte jätte bra bilder som sagt

här tog mossan slut:) roligt för det finns nya färger på hyacinter, ljust lila och riktigt röd färg, fin fina.

Har ju klippt mig idag oxå, hos världens bästa mia. Hon vet precis hur jag vill ha det:)

Kram på er allihop.

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga jularrangemang :) var inne i staden idag och skulle handla lite växter..var bara och vända..timlånga köer..det får bli Ica här i samhället istället...ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  2. Så fint! Vad duktig du är!

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.