Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



tisdag 9 april 2013

hipp hipp hurra för gubben idag:0

Hejsan.
Sitter ner en liten sväng mellan alla möten, skola, läkare.
Var tvungen att skriva och komplettera mina meriter på arbetsförmedlingen. Kan ju säga att det blev väldigt fåordigt:) känns lite bortkastat med tid att skriva ner sådant när jag inte söker arbete utan bara bidrag! Det är så konstigt med alla regler och allt och inget förnuftigt tänk bakom det.
Jag har iallafall varit hos läkare så nu kommer de inte att kunna slänga ut mig på något arbete inom vården, har nu fått intyg på att det inte är lämpligt:)! Nu känner jag mig lite lugn faktiskt.

Tog mig en runda på torgdagen idag och köpte hem lite blommor, till gubben så klart fniss... Han älskar ju blommor:)

Hortensior, jätte stora och fina för 30 kr!! då kan man köpa några stycken:)

kunde inte bestämma mig om jag skulle ha den här vita hortensian eller..

den här cerise rosa på min lilla byrå, men just nu står den vita här och den rosa i ett fönster.


en bukett med vita rosor..

och en med röda, nu är det färgglatt  här hemma överallt kan jag säga:)
Snart kommer svärmor och svärfar och grattar mannen men kan lova att det blir lite fika idag bara.

Ha en fin kväll.
Kramiz Jennie

12 kommentarer:

  1. Hej Jennie! Ja, alla konstiga regler och osv...usch:) Bra att du kan ta lugnt nu! Kommer ihåg när jag fick springa hit o dit innan jag blev pensionär! Grattis till din gubbe! Önskar er en fin kväll!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  2. Vackra blommor du köpt, hoppas mannen får en bra födelsedag
    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  3. Tack för titten!!
    Vackra blommor du visar...hortensia är en fin blomma;)...du har förresten samma kruka som jag, hihi...
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  4. Grattis till gubben! Gissar att han blev glad över de vackra blommorna!? :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  5. Vackra blommor till en vacker man, antar jag :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Hallå vännen!!
    Oj, lite födelsedagar hemma hos er nu!! Härligt, hoppas de båda varit nöjda med sina dagar!
    Visst är det så, det går verkligen i vågor och ibland har man massor av energi och grjar på. Idag är jag helt slut dock..
    Snart dax att enra sängen tror jag…
    Sköt om dig!
    Kram anna

    SvaraRadera
  7. Jag gillar Hortensia!
    Den är så fin att torka också.
    30:- är ju ett fyndpris!

    Kram Hannis
    Ps. Skönt med intyget!

    SvaraRadera
  8. Sådana vackra blommor. Hoppas gubben din hade en fin födelsedag.
    Så duktig du är som orkar söka starta eget bidrag. Jag skiter i det rent ut sagt;( orkar inte med arbetsförmedlingen så jag testar utan. Jag har ju ett annat jobb på 20-30% så där kan man säga är mina starta eget pengar;) Idag ska jag jag dyka in i skatteverkets härliga värld, fattar verkligen noll men det ska nog gå bra. (ska du ha någon webb-butik sådanafall kan jag rekommendera hemsida24.se en mycket bra sida (kostar lite men det är det värt då den är uppbyggd på ett mycket enkelt sätt)

    Ha en härlig dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  9. Vad kul att du gillar våra saker=) Fina blommor du köpt och hoppas födelsedagen var bra, kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Härliga blommor ..hoppas ni haft en fin dag
    kram Rosa

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.