Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



måndag 15 april 2013

blommig dag

God kväll på er.
Blir lite sena inlägg nu för tiden. Skulle ju kunna skriva tidigare men då det är lite segt på fm så kommer jag inte igång med att göra något förrän efter jag hämtat barnen igen:) och sedan är det ingen ide´att skriva förräns de lagt sig..

min lilla söta W kom med en bukett krokusar som hon plockat upp ur mammans land.. blev ju självklart väääällldigt glad över att få dom:)
Av alla hemska mörka månader och de fina ljusa underbara månaderna som året består av, så är det alltid denna tiden på året och över sommaren som jag är morgontrött!! Förstår inte varför men så är det. Jag skulle nog lätt kunna sova till framåt 10 om jag bara kunde.

Undrar om det är när man nu  spenderar nästan hela dagarna ute som tar musten ur en där framåt morgonen:) ingen aning.

när barnen kommer hem så vill de alltid fika, här sitter en fikasugen tjej oxå hihi.
i ena hörnan av växthuset, på bara någon dag så är nästan bladen utslagna på fikonträdet..
prövade att göra decoupage på mina ljuslyktor så idag kom de där servetterna till användning som inte alls passade till en tavla häromdagen.
Målade den här med guldfärg där jag sedan putsar fram det under den vita färgen.

ganska ok blev det ändå.
Sitter och tittar på hannibal nu samtidigt som jag skriver..man blir ju lite illamående emellanåt faktiskt.
Ha en fin kväll nu.
Kramz Jennie

9 kommentarer:

  1. Tack för din hälsning hos mig!
    antar att det är all frisk luft som gör oss trötta på våren, inget ovanligt fenomen! Förhoppningsvis blir det bättre! Er fikasugna tjej var ju för söt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Vad trist att vara så morgon trött. Förstår att du tycker det är jobbigt.
    Ha nu en fin tisdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  3. Ett växthus!
    Jag älskar växthus.
    Om jag någon gång skaffar mig en trädgård igen så ska jag ha ett sånt!
    Det får du gärna visa mera i från=))

    Blir också trött när ljuset kommer.
    Inte på sommaren men just när det vänder och börjar bli vår av någon anledning.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Ååh, va gulligt av henne att plocka blommor till sin mamma =) Och va jättefina ljuslyktorna blev med blommor på, riktigt romantiska. Ha en bra dag syster! Puss o kram

    SvaraRadera
  5. Själv sitter jag här i soffan och tittar på The Voice, det är uttagningarna. Tycker det är så himla kul att se alla duktiga som sjunger. Våra domare här är Seal, Joel Madden, Delta Goodream och Rickey Martin. Snacka om stora namn, superkul att se.
    Ha en fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Vilka jättegulliga saker och vilka sööta blommor! Jag är också trött... kommer knappt upp ur sängen på morgonen... haha!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  7. Haha, vilka busiga tjejer du har där hemma, en plockar de "vilda" blommorna och den andra är i färd att tjuva en kaka, fniss :) Inte lätt alla gånger :)) Jättefint du gjort med ljuslyktorna, charmigt och fiffigt!!

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  8. Hihi visst blir man glad av blommor man får av barnen:-)
    ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  9. Själv blev jag akut trött efter en kvart-tjugo minuter in i "Hannibal" igår. Somnade :(
    Kram /Maria

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.