Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



måndag 18 mars 2013

Tävling och Ljusbilder

Hej igen!

Blir lite frustrerad för känns som att man inte får så mycket gjort här hemma. Jag som ska göra en budget färdig tills på onsdag i och med att starta eget börjar närma sig, gjutit har jag inte heller gjort på några dagar.  Jag som känner att jag har mått så bra sista veckorna men så kommer det alltid någon skit emellan som gör att man går lite bakåt när man istället vill hoppa framåt och må bra hela tiden.
Man får se det från den ljusa sidan...:) så det är vad jag gjort idag:0

gjort lite egna ljusbilder idag med påskmotiv

inget påskmotiv men väl shabby stil på denna franskinspirerande bild..
lite pastell färgade ljus har inhandlats nu till påsk,,
Det jag skrivit ut bilderna på är transfer papper, jag har fått dom av kompisen som har en fin blogg tryck på V så kommer du dit . De är svindyra iallafall och måste nog luska ut var man kan hitta billigare papper. Någon som vet? De här kostade 25 kr för ett A4 ark och det var 10 pack!!

I helgen blir det kalas här och håller på och ska göra lite påskpyssel till bordet. Kan ju vara kul med lite annat blandat med all betong hihi..

Just det, jag har funderat nu ett tag på om jag kanske skulle ha en TÄVLING.. så JA nu  blir det en!!

Det här kan ni vinna, tunga priser blir det men ingen guldtacka tyvärr:))

1:a pris är denna tavla med rosmotiv på, det är ingen krok på men kan ställas på hyllor eller tavellist.


Tänker faktiskt ha ett 2:a pris i form av vitmålad ljuslykta med texten kärlek eller längtan på.

Hur ni ska göra för att tävla är:
1 lott skriv kommentar här under där ni skriver vilket utav kärlek eller längtan ni skulle vilja ha om ni vann ljuslyktan.
2 lotter länka till min tävling med bilden här uppe till höger på eran blogg, ni som vill får gärna bli följare av min blogg eller lägg till mig i er blogglista :))

ALLA kan vara med å tävla även ni som ingen blogg har.
Tävlingen håller på tom 31/3.
Lycka till nu allihop.
Nu ska jag klura lite mer på pysslet till ett dukat kalasbord i helgen.

Jo just det ni som undrade vilken bio jag var på så kom jag ju inte ihåg de igår:) ja..ni förstår.. men iallafall så hette den Mördaren ljuger inte ensam med Tuva Novotny, spännande och bra så rekommenderar att ni ser den!
Kramar Jennie



12 kommentarer:

  1. Söta som socker!
    Hoppas du haft en bra dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag vill gärna var med i din fina tävling! Med så fina vinster! Länkar från min blogg (snart)! Gärna "Kärlek" om turen faller. Du står redan på min blogglista och jag är följare på din blogg, 2 lotter!
    Ja, ibland allt går inte som man vill men men...Allt brukar ordna sig! Roligt med kalas!
    Har en fin kväll!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  3. Så fina dina ljusbilder blev. Jag vill vara med och tävla och tycker om ljuslyktan med längtan på ;)Tar 2 lotter och länkar till din tävling också.

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag tror jag glömde säga att jag gillar mycket de där ljusen! Har riktigt aldrig fattat hur man fäster bilderna på en ljus:/
    Har det bra!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  5. Tar gärna en lott och väljer nog "Längtan". Vad fina ljus du har gjort också! Känner mig också lite tokstressad, så jag vet hur du känner... Det ordnar sig, brukar jag intala mig... Hjälper när det är som värst!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  6. JAg gillar dina betonggrejer men det är klart det kanske kan bli lite "tungt" till påsk om man inte blandar upp det lite. De där ljusstakarna är underbara.
    Tack för alla goa kommentarer du lämnar inne hos mig. Jag blir så glad varje gång.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Så mycket fina saker du har gjort! Jag är gärna med i din utlottning.
    Om det blir vinst så spelar det ingen roll vilket ord det blir, bägge är lika fina!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  8. Två lotter till mig tack.
    Om jag vinner andra pris väljer jag ljuslyktan med orden KÄRLEK på;)

    Önskar dig en fin dag
    KRam
    Annie

    SvaraRadera
  9. Vilka fina ljus...jag älskar ljus i alla varianter ;)) Tar gärna en lott och väljer i så fall..längtan!!
    Hoppas du har det bra vännen!
    Kram till dej!

    SvaraRadera
  10. Hejsan klart man vill vara med i din utlottning
    tar 2 lotter
    kram Rosa

    SvaraRadera
  11. Älskar betong!! Och är gärna med i din tävling, tar 1 lott. Om jag vinner tar jag gärna ljusstaken med LÄNGTAN.

    Ha de gott kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Tjena! vill jätte gärna vara med i din tävling, om jag skulle ha tur att vinna skulle jag gärna ljusstaken med KÄRLEK. Kram Tanten.

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.