Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



måndag 11 mars 2013

Fina fjäderskrudar..

Hejsvejs.
Underbart väder idag även om de är lite kallt, jag var ute och gick med min Bella men det frös isklumpar under tassarna på henne och de var inte lätt att få loss, hon blev allt lite ynklig där en stund men njöt desto mer när hon blev buren en liten stund:)

Plockat ur lite betongsaker idag igen, tavlor bla. Plockat fram lite fjädrar i olika format och även plockat lite ris som jag ska sätta i vatten.

Fjäderhjärtan...


Gillar de här pärlhöns fjädrarna, det blir lite liv i den där kransen..

åh att man inte plockade mina pärlhöns när jag hade så kunde jag gjort egna sådana här.. menar att jag kunde plockat fjädrar efter dom..inte något annat.

lite vita torkade rosor på mitt ljusfat



Nä nu har småtjejerna plockat fram fika, vi har precis ätit så känner mig inte så sugen men bäst att göra dom sällskap.
Ha en fortsatt härlig dag.
Kramar till er alla

10 kommentarer:

  1. Hej! Fina hjärtan du har gjort! Jag gillar också mycket den där med pärlhöns fjädrar!
    Så småtjejerna fixade lite eftermiddags fika, roligt!
    Måla, tar hand om lilla odlingar, hemma sysslor...ja, det var dagens meny här idag!
    Har en skön kväll!
    KramSirpa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sirpa. Ja det blev fika minsann och mycket hittade de med hihi.
      Ha en fin dag idag.
      Kram

      Radera
  2. Vilka härlig fjäderkransar...och fina saker i förra inlägget också!! Jaa bäst att göra små tjejerna sällskap;))
    Ha en fin kväll vännen!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst e de fina fjädrar:0
      Ja det blev lite fika sedan igår, säkerligen idag med hihi.
      Ha det så gott idag.
      Kramar

      Radera
  3. Kransen av pärlhönsfjädrar blev en favorit!
    Så fin!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst e den fin, blir lite liv i den med de vita prickarna i. Härligt!
      Ha en fin dag.
      Kram

      Radera
  4. Fin våååårig inspiration här inne hos dig :) Bara ääälskar den vackra pärlhönskransen, fjädrarna är verkligen superfina!!!! Vill ha!!!

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den fin. Tänk vad olika färger på fjädrar det finns egentligen..
      Kram och ha en fin dag.

      Radera
  5. Så vackra fjäderkransar, den med pärlhönefjädrarna blev nog min favorit;) Sköt att orken börjar komma tillbaka här väntar jag fortfarande på den. Den där Mr Migrän borde ha bättre vett än att göra nattliga besök, man är ju lite off gard när han kommer på natten så jag kan ju inte mota honom med tabletter;( Men idag är en ny dag, en bättre dag och nåde Mr migrän om han vågar komma på besök idag;)

    Önskar dig en härlig dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy sjutton för när han kommer på natten, jag brukar få gå upp och ta tablett, oftast hjälper det då. Hoppas du sluppit det otrevliga besöket idag!
      Ha en fin dag du med.
      Kramar

      Radera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.