Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



torsdag 5 december 2013

lite julstämning

God morgon!
Oj så trött jag känner mig! hade lätt kunnat gå och lägga mig och sova lite till men man brukar ju knappast bli piggare av det.
Nu har jag precis lämnat barn i skola och dagmamma och tänkte gått en sväng men det regnar och blåser så blir kaffe istället.

Ja nu börjar jag få lite julmys här hemma oxå och inte bara i butiken.
Gjorde mig en mosskrans igår som jag ska ha på bordet, det fattas lite ljus och band i och i mitten ska det vara hyacinter.

Sakta men säkert som sagt så kommer sakerna fram och det ena och det andra ska göras och nya ideer dyker upp så jag tycker faktiskt att dygnet kan ha lite fler timmar just nu:)


hyacinter och åter hyacinter, det blir många för mig under en säsong kan jag lova!



 Älskar ju fattigmanssilver oxå!


Nu ska jag strax iväg och inhandla lite mer hyacinter:0 både till butiken och hem! Har tänkt mig en gran oxå, mitt minne nu..men ni vet en sådan där rumsgran..vad de nu heter då! Kommer snart på det...

Jaja..
Ha en fin dag på er!
Kramar Jennie

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Nej att gå och lägga sig direkt på morgonen när man är trött brukar inte vara så "smart". Däremot älskar jag ännu den där eftermiddagstuppluren, så där en 15 minuter tvärs över sängen med eventuellt en stro handduk eller filt över sig och med stäld klocka så man kommer upp. Visst mår man skrutt när klockan ringer men om man orkar hålla sig och går upp på en gång så är det underbart vad de 15 min gör. Det tricket tog mig genom universitetet och jag kunde plugga hela kvällen lång om jag inte sov så "slog jag pannan i skrivbordet konstant och fick gå och lägga mig.

    Härligt med hyacinter, här är det ju en blomma som dyker upp i augusti, våran vår!! Så nu finns inga typiska svenska julblommor alls, förutom julstjärnan då. Lyllos dig!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Så fint du har gjort
    ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Så fint du har gjort....gillar också hyacinter...jag har en rosa i bloggrummet som doftar jul när man kommer in...så mysigt...sen har jag ju sterio här också och kan spela julmusik om jag vill....lite stämning måste man ju fixa eller hur?.....i natt kom lite pudersnö också ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Hyacinter får man aldrig för många av=))
    Älskar doften av hyacint!

    Så vacker krans med ljusen.
    Sånt gillar jag.

    Ha en fin helg/Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. vill bara önska en God Jul, och ha det riktigt bra.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  6. En God Jul önskar jag dej!!
    Må så gott!
    Julkram bia

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.