Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



lördag 8 juni 2013

Picknick i skogen

Hej på er i sommarvärmen.
Försöker sitta ute på altanen och skriva men det märks att det är sommar på flera vis..dessa MYGGEN! Blir ju uppäten på nolltid här..

Idag orkade vi inte göra mat här hemma och när vi åkte förbi mc donalds så kan jag säga att det var kö långt ut på gatan så det var fler latmaskar idag hihi.
Vi beställde mat från annat ställe och åkte till ett naturreservat och satte oss med maten..Det var bal oxå för det kom det ena balparet efter det andra,finklädda till tusen och ni kan ju tänka er barnens blickar som just nu är inne i prinsessornas värld hihi mycket pekningar och "åh vad fina".









Har precis tagit mig en promenad med hunden, känner mig såå seg idag så idag blir de sängen tidigt..säger det varenda dag..men icke..
Nu är min kassa disk så gott som färdig, målning kvar och lite uppackning och kassan kvar sedan kan man nog öppna, ska försöka till midsommarveckan där, det är mitt mål iallafall.

Hade ju finbesök igår oxå. Anna från Annas ideér som tillverkar eget handgjort papper, var här och visade alla fina saker hon tillverkar. Köpte fina saker till butiken och bla dessa fina bilder man kan rama in.


Ha en fin myggfri kväll allihop.
Kram från en snart uppäten bloggerska..

6 kommentarer:

  1. Men behöver såna där dagar där man köper färdig mat. Det är skönt att bara vara=))

    Kul med öppnandet av butiken.
    Du fotar väl premiären så vi får se?

    Kramen Hannis

    Ps. Kan säga att gjutformen numera driver mig till vansinne. Nu har jag testat flera gånger och det går inte att få av den utan att bryta sönder delar...Värdelös!

    SvaraRadera
  2. Har inte varit här inne på ett tag. Så roligt att du är på gång med din butik! Har du fått tag på en bra lokal?
    Då kanske du vill vara med på min blogg framöver där jag lyfter fram kvinnor som vågar och kan. Vore roligt!
    Hör av dig om du vill vara med.
    Kram
    //bara Anna
    Annacecar.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Gå in männska!
    Tack och lov så gillar inte myggorna mig, ja iallafall inte de svenska. Brukar aldrig bli biten. Men utländska (fast det är ju där jag bor numera, i utlandet) de gillar mig mycket. Vid flera semesterresor har jag fått stora bölder över hela kroppen. Mycket attraktivt vill jag lova när man är vit och osolad!! Nu verkar de australienska myggen vant sig av med mig för det blir inte riktigt lika stora bölder längre men iböjran var det jobbigt. Tacka vettja svenska mygg!
    Kram och ha en fin vecka!
    Anette

    SvaraRadera
  4. Nej fy för myggen...undra om det blir ett mygg år....hoppas verkligen inte det!
    Jättefina kort!
    Ha en fin kväll!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Va mysigt med picknick!!!
    Kul att det går famåt med butiken! När hade du tänkt öppna?
    Hoppas allt är bra med dotterns fot nu, en sån otru!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Så mysigt att äta i skogen! Tänk så mycket godare maten smakar där!

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.