Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



söndag 10 februari 2013

Tröttnat?

God kväll på er.

Har ni tröttnat än på betong?:)

Har ni inte det så kommer det lite till här hihi

Ni vet det där hjärtat jag visat tidigare med ljus och sand i. Det är samma hjärta fast jag vänt på det...

går att använda till mycket, ljusfat, fågelbad, välkommenskylt, plantera i går oxå bra...
Det har varit en lugn dag idag..förutom tonårsproblem då, hoppas hoppas den här tiden går över fort!!

Lite bilder från övervåningen, vårt hus är fullt av furutak, känns som värsta fjällstugan och har kollat upp det här med att måla tak...ingen rolig historia. Hua för alla gånger man måste stryka taket med färg, om och om igen och kvistlack hit och dit i ett antal lager. Har ni några förslag på minsta möjliga jobb som blir så bra som möjligt? Tips tas tacksamt emot:)

här är från fönstret sett, garderobsdörr rakt fram och ett  stökigt tonårsrum till höger

här står jag vid det stökiga tonårsrummet utanför och tittar på den som stökar ner det rummet...

här är rakt fram ifrån stökrummet, vänster dörr ett stort tonårsrum, vänster, badrum

här står jag vid trappan och dörren till vänster är ett stökigt  killrum...

badrum  och bild mot trappen.. ni SER ju,, furu furu och åter furu,,överallt. Det blir lite mörkt tycker jag med allt trä.
Man får ta en sak i taget och just det här med att slipa, måla sååå stora ytor,det är verkligen pest tycker jag. Tänkte jag ska försöka muta några kanske som vill hjälpa till :)

Hela övervåningen är till de tre stora barnen och här kan ibland vissa helger vara uppåt tio kompisar oxå. Skönt å ha dom på ett eget plan då... då kommer vi till problem nummer två. Det är SÅÅÅ lyhört!! Ljudet studsar bokstavligt talat ända ner till entreplan och vidare ner till källaren och det tv rum som vi andra har.
Tips mottages hemskt gärna!!
Undrar om man kan ha skjutdörr som på bilden ovan, från räcket till höger och fram till toa dörren?, massa tyg kanske att hänga upp från tak till golv? Ingen aning faktiskt.

Nähä, nu ska vi äta lite mat här.
Ha en lugn skön kväll innan veckan sätter igång igen imorgon.
Kramar från mig till er.

10 kommentarer:

  1. Jennie, Ring Matte o Willy på Bygglov, då är det fixat o klart på fem dagar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja det kanske man skulle göra!:)
      Tack för tipset hihi
      kram

      Radera
  2. Det är så skönt när man är klar och ser hur bra det blev, så det är värt det tråkiga!
    Att måla tak är jobbigt för kropp och nacke, men TÄNK på vilket lyft det blir!! Mamma och pappa gjorde det i sitt hus och det blev som ett helt annat hus! Kändes MYCKET större och luftigare! Han tog kvistlack, inte så jobigt alls, man bara lackar på en gång snabbt. Sedan målade han 2 ggr. med vit färg - klart!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jag vet ju att det skulle bli såå fint med lite ljus men det där förarbetet är inte kul! kanske kan ta en bräda per dag:)
      Kram

      Radera
  3. Hej fina Jennie.
    Precis så var det hemma hos oss också.. Furutak precis överallt och huset kändes väldigt litet.. Sen fick vi tummen ur för något år sen och målade om taken, det blev som ett helt nytt hus faktiskt!
    Ta ett rum itaget :)
    Hoppas allt är bra med dig!
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan.
      Ja som sagt fjällstuga är ju fint att ha furu i men inte hemma!
      Ja det är väl bara att börja muta lite barn kanske till att hjälpa till:)
      Kram

      Radera
  4. Hej! Ler här och läser om dina "problem" med tonåringar:) Jag har också fått mitt med yngsta tjejen men jag lovar det blir bättre:) Nu 16 och mycket mogen tjej, vi har hur bra som helst!
    Jag provar blir av med mina furu möbler i köket just nu. Taket! Aah inte roligt att måla:)
    Önskar dig en trevlig måndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy vilka problem, de avlöser varandra just nu!
      han växer väl till sig killen oxå hoppas man så man kan få sova en hel natt snart utan att ligga vaken och tänka på honom.
      Kram på dig

      Radera
  5. Det är ju "inne" med furu nu igen, hihi....vi har också furutak i kök o hall, som liksom går ihop...har också funderat på att måla vitt, men mannen är "skeptisk"..typiskt...det är väl för jobbigt, haha...Vi målade en furuvägg i gillestugan, med en färg som man inte behövde ha kvistlack till, målade bara två gånger, men vad den hette?
    Kram kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har samma problem här, min tycker att det kommer se ut som ett sjukhus!! Nä det kommer det inte det enda som kommer bli skillnaden sa jag är att det blir ljusare inne och en piggare fru hihi. Men vi vet väl vem som bestämmer i slutändan hihi
      Kram

      Radera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.