Här kommer jag skriva om mina största intressen, trädgård, inredning och då helst shabby chic, bakning,familj, min butik och gjutning i betong. Att få skapa fina å vackra saker får mig att må bra. Kommer även att skriva lite om vägen tillbaka från utmattningsdepression men mest om glada fina och roliga saker



torsdag 29 augusti 2013

så här i slutet av augusti.

Hejsan på er.

Känner att min näsa växer för visst är det väl så att när man ljuger så växer den. Jag som skulle börja skriva här och läsa igenom alla de bloggar jag följer men icke sa nicke blev de så!!

Jag skyller på männen i min familj, den ena som jag har de tre största barnen med och så den rätta mannen som jag hittade till slut.
Exet..ja vad säger man.. Jag blir galen på honom!! Denna gång fick han även veta av min galna,ilska, besvikna sida som jag fått pga honom. Det hjälpte faktiskt lite att jag visade mig lite crazy för han lyssnade och börjar kanske förstå lite vad jag menar MEN vilka krafter det tar då!!
 Efter den galna dagen så var det nästa hemska dag! Mannen ringer  och säger att han skadat sig i jobbet och ligger på sjukhus, tur att han ringde själv och konstigt att han ens kunde prata med tanke på skadan.
En sydd hand och en bruten käke och en operation som följd. SÅ..JA jag tänker faktiskt skylla på de här bägge, man går och spänner sig och funderar och tänker så jag har inte orkat så mycket mer än detta och sköta jobbet. Så klart så har vi ju njutit av detta vackra väder oxå.



Riktiga badtjejer har jag
 Det har även varit loppis här i stan då de stänger av hela stan och det är fullt av loppisstånd, så även jag som ju inte haft något annat..slängde ihop lite grand och stod och sålde.


 Min trädgård försöker jag hinna med lite oxå, som sagt jag vet inte vad det blivit för konstiga korsningar av mina tomater i år, ni ser ju vilken skillnad på storlek hihi


en salig härlig blandning av tomater, så gott.

börjat ta upp lite potatis och de är jätte fina och stora.

gårdagens badutflykt på stranden

de små badade och mamman låg under handduken och vilade :)
I tisdags hade jag försäljare hos mig som visade deras saker, Jeanne de arc living, så fint. Det var väldigt mycket folk inne hos mig i butiken då, jätte kul även att jag kände mig lite förvirrad där jag stod och beställde och tittade på fina saker, samtidigt som jag hjälpte kunder :)

Vet inte om jag visat bilder på hur det ser ut hos mig men här kommer så som det ser ut nu iallafall.

här är från kassadisken sett åt ett håll, i mitten har jag ju massor av saker och som även skiljer av hela butiken så det blir lite "rum", de svarta stolarna till mitt betongbord :)

även detta från kassadisken och taget på andra sidan av hyllorna,.

kassadisken med min gamla lampa som hängt i vår ladugård som jag målade om till svart. innanför kontor/skräprum/pysselrum/skyltfönster m m hihi


så här ser det ut då jag kan öppna upp hela ingången och ut mot gatan, varit perfekt nu i sommar och smidigt då man har barnvagn, rullstol rullator, alla kommer liksom in.



pysselskåpet som är påfyllt med lite svampar och annat höstigt nu. att det finns så många som är lika pysseltokiga som jag, det trodde jag nog aldrig :)

Lägg till bildtext

ett litet arrangemang jag gjort.


de här fina bakelserna gör min härliga granne, de kan beställas hos mig oxå så skickar jag vidare beställningen till henne

sagenservetter, underbart fina motiv tycker jag.
Ja det var lite rapport från min senaste vecka med allt vad det inneburit. Jag väntar på lite leveranser och de är väldigt efterlängtade nu för behöver fylla på lite känner jag. En del tar 4 månader på sig och sådana leverantörer kan man klara sig utan känner jag.

den här fina buketten fick jag igår av en fin kompis från mitt förra jobb. Jätte glad blev jag :)



Ha en fin härlig dag. 
Kramar Jennie

6 kommentarer:

  1. Så många härliga och fina bilder du bjuder på
    ha en bra helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Visst har sommaren varit underbar men nu ser jag fram emot hösten!
    Härlig tomatskörd, så färgglatt!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Så mysig liten affär du har ;))
    Skulle också vilja ha en sån...men jag är nog lite för oföretagsam tyvärr;))
    Ha det gott!
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Hej min vän :)
    Visst är det lite svårt att hinna med allt man vill... det verkar som om det ska vara så nu för tiden :)
    Dina bilder är underbara och tomatskörden avundsvärd :)
    Va rädd om dig och ha en fin helg.
    Jag ska ta maaaassvis med bilder i Nice.
    Stooor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Men så fint du har i butiken!
    Heja dig säger jag bara!!

    Otäckt med mannens olycka, hoppas det fixar sig utan problem.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Man behöver inte be om ursäkt för att man lägger bloggen åt sidan ibland.. Du hade ju verkligen anledning att låta den vara... Hoppas din man repar sig snabbt nu..
    Vilken lycka att ha en sån butik. Helt underbart..

    Kram Maidi

    SvaraRadera

Vad kul att du kikar in här, jag blir jätte glad om du vill lämna en kommentar hos mig. Då får jag ju glädjen att kunna kika in hos dig som har blogg.
Kramar. Ni som inte har blogg kan oxå kommentera. Gå in i rullisten vid kommentarsrutan och sätt dig som anonym, i kommentaren kan du sedan skriva ditt namn om du vill.Tryck på publicera när du skrivit färdigt.